Joppe förklarar växeln
Vi har haft en fartfylld tid med Telness växel sedan vi lanserade i slutet på 2018. Under hösten 2019 släppte vi även Växel Plus med ännu fler funktioner, för att du ska kunna skräddarsy din växellösning ännu mer. Telnessbloggen tog ett snack med vår CTO, Jonas Cedenwing, som vi dagligvis kallar för Joppe och som styrt bygget av vår växel.
Joppe, berätta för oss! En växel med uppdaterade funktioner, vad betyder det?
När vi tog fram den här växeln var det helt baserat på våra kunders feedback och input vilket gjorde att vi landade i en superflexibel lösning med nästintill oändliga möjligheter. Vi har verkligen tagit tillvara på att inget företag är det andra likt och att allas behov ser helt olika ut. Vissa företag behöver fyra växelanvändare varav en enda, säg Linus i receptionen, måste kunna ringa ut från växelnumret. Då är det helt onödigt att företaget betalar för en lösning där alla kan ringa ut från växelnumret. Med vår nya växeluppdatering löser vi alla problem med ETT verktyg – från en superenkel uppsättning till riktigt avancerade byggen.
Vilken är din egen favoritfunktion i växeln?
Det kanske inte räknas som en funktion men det jag uppskattar mest är man kan designa sin växel ”hur som helst” i vår växelkonfigurator. Den är webbaserad och det är egentligen bara den egna kreativiteten som sätter begränsningarna!
Något spexigt hack du kan dela med dig av som man kan göra med växeln?
Viktigast att tänka på när man bygger en växel åt sitt bolag?
Jag har en rekommendation jag upptäckte för ett tag sedan! Många företag tänker att den ultimata “slutstationen” i en växel är en röstbrevlåda men i många fall är det hundra gånger bättre att lägga in ett inspelat meddelande där man hänvisar till mail eller företagets öppettider. Vi har mycket data som pekar på att om man inte har en rutin för att lyssna av och följa upp en röstbrevlåda riskerar man att förlora en stor mängd potentiella kunder.
Tack Joppe!
Mer från bloggen
Vad kostar det egentligen att skaffa mobiltelefoner till företaget?
Vi går rakt på pudelns kärna. Vad kostar egentligen kalaset med mobiler på företaget. Det första du tänker på är vad mobilabonnemangen och telefonerna kostar och det är den största baskostnaden.
Telness 2019 – Hur har vi blivit bättre för dig?
2019 börjar röra sig mot sitt slut och det har varit ett fartfyllt år för oss på Telness!
Kundporträtt: Sportamore – Från tråkig telefoni till smidig lösning
I vår intervju med Magdalena som är HR-ansvarig på Sportamore, berättar hon om deras ambition att öppna nya marknader, vad hennes upplevelse med tidigare operatörer har varit och varför de valde att gå över till Telness.