Sportamore - Från tråkig telefoni till smidig lösning
Magdalena Krysiak jobbar idag som HR-ansvarig på Sportamore och har även hand om deras telefoni. I vår intervju med henne berättar hon om Sportamores ambition att öppna nya marknader, vad hennes upplevelse med tidigare operatörer har varit och varför de valde att gå över till Telness.
Hej! 👋 Vem är du och vilka är Sportamore?
Mitt namn är Magdalena Krysiak och jag jobbar på Sportamore som HR-ansvarig. Vi brukar säga att vi är Nordens största sportbutik på nätet, nu har vi även öppnat en ny marknad i Frankrike så vi rör oss även utanför Norden. Vår kundservice har vunnit pris för bästa kundservice flertalet gånger och vi är otroligt stolta över den!
Vad hade du för relation till telekombranschen innan bytet?
Hur hittade ni till Telness?
I och med att vi tyckte det var ganska omständligt och tråkigt att administrera telefoni innan så blev vi väldigt glatt överraskade när vi hörde att Telness startade upp. Vi fick Telness rekommenderade till oss och anledningen till att vi till slut valde Telness var helt enkelt för att det skulle bli så himla mycket enklare att administrera telefoni.
Hur hjälper Telness tjänster er i vardagen? 🤳
Det är ju en digital produkt så det är ju ingen form av pappershantering eller fysiska påskrifter, vilket vi tycker är helt grymt. Det är väldigt enkelt att administrera. Jag som administratör loggar in på nätet med mitt mobila BankID och har väldigt lätt för att få en snabb översikt och administrera våra företagsabonnemang.
Vad skulle du säga till någon som funderar på att bli Telness-kund?
Att använda Telness är snabbt, smidigt och enkelt. Kundservicen är grym, och så fort det uppstår några konstigheter så har man en chatt man direkt kan skriva till och ganska snabbt få svar.
Slutligen, det är snart jul – vad står överst på din önskelista i år? 🎅
Årets svåraste fråga haha. Jag önskar mig mer soltimmar, mer snö och att alla får tillbringa julen med någon de tycker om!
Mer från bloggen
Telness 2019 – Hur har vi blivit bättre för dig?
2019 börjar röra sig mot sitt slut och det har varit ett fartfyllt år för oss på Telness!
Intervju: Joppe förklarar växeln
Vi har haft en fartfylld tid med Telness växel sedan vi lanserade i slutet på 2018. Under hösten 2019 släppte vi även Växel Plus med ännu fler funktioner, för att du ska kunna skräddarsy din växellösning ännu mer.
Telness 3 år: Överraskningar, lärdomar och framtiden
Under de senaste tre åren har Martina Klingvall, tillsammans med sina medgrundare och Telness-teamet, drivit Telness från en idé till ett faktiskt bolag.