Missa aldrig viktiga kundsamtal med en mobil växel.
En mobil växel är hjärtat i ditt företags kommunikation. Den hanterar alla dina inkommande samtal så att du kan ge snabbare och bättre service till dina kunder samt smidigare samarbete med dina medarbetare oavsett om dem är på kontoret, hemma eller ute på fältet. Från 78 kr /månaden.
Alla svenska mobilnummer går att koppla till din växel, oavsett operatör.
Digital administration. Hantera din företagstelefoni i en self-service portal.
Inga leveranstider. Ställ in och använd växeln direkt efter beställning.
Nöjd kund-garanti. Inga dolda kostnader. Ingen bindningstid.
Varför ska du ha en växel?
Framstå som större och mer professionell
Ett fastnummer ger ditt företag en professionell image - oavsett om du driver en lokal restaurang eller startup.
Inga missade samtal
Varje missat samtal kan vara en förlorad affärsmöjlighet. Med växel i fickan missar du aldrig samtal.
Jobba från var som helst
Med en växel kan du jobba varifrån som helst, och fortfarande erbjuda snabb och effektiv service.Slipp jobbsamtal på kvällen
Enkelt att switcha mellan privat- och arbetsliv. Sätt specifika öppettider för när du tar emot arbetsrelaterade samtal.
Vad kostar en mobil växel?
Börja med ett företagsnummer, antingen ett nytt nummer eller flytta över ditt befintliga. Välj sedan den växelanvändarlicens som passar dig bäst.
29 kr/månad för fastnummer
49 kr/månad per växelanvändarlicens BAS
149 kr/månad per växelanvändarlicens PLUS
Vill du veta mer? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Så, hur fungerar det?
Skaffa ett proffsigt företagsnummer
Innan du dyker in i växelns många möjligheter, välj ditt fasta företagsnummer. Vare sig du väljer ett nytt nummer eller flyttar över det befintliga, är det smidigt. Om ditt företag huvudsakligen verkar inom ett specifikt område kan ett lokalt riktnummer passa. Om ni hanterar kunder över hela Sverige kan ett nationellt 010-riktnummer vara ett bra val.
Lägg till användarlicenser
För att dra full nytta av vår växels funktionalitet, behöver du skaffa minst en användarlicens. Denna licens är anpassningsbar och kan enkelt flyttas mellan olika mobilnummer efter behov.
Optimera växelns flexibilitet
Du utformar sedan din växel helt utefter ditt företag. Genom att sätta upp växeln på rätt sätt kan den automatiskt hjälpa er hantera samtalen. Ställ in era öppettider, spela in svarsmeddelanden och använd knappval för att se till att dina kunder får den hjälp de behöver. Allt är möjligt med vår mobila växel, och det är magiskt enkelt!
Om någon av er är upptagen, ändra bara status för tillgänglighet i appen. Då dirigeras samtalen automatiskt till en annan kollega. På detta sätt garanterar ni att inget samtal försvinner, likt en halväten kexchoklad i soffan.
Funktioner i växeln
Bygg och justera som du vill
Knappval
Skicka dina inkommande samtal till rätt person eller avdelning. Lägg till ett meddelande som spelas upp för den som ringer in. Exempelvis "Tryck 1 för Sälj, Tryck 2 för support.."
Öppettider
När vill du att dina kunder ska kunna nå dig? Ställ in växelns öppettider och bygg ett flöde av händelser som ska ske när det är öppet och stängt.
Mobilnummer som tar emot samtal
Koppla de mobilnummer som ska svara på inkommande samtal och välj vem om det ska kopplas till alla samtidigt eller i en turordning. Dessa mobilnummer blir växelns användare.
Röstbrevlåda
Skapa en röstbrevlåda som samtalet ska kopplas till om ingen kan svara. Lyssna av meddelanden via Telness-appen.
Placera samtal i en kö
Välj vilka mobilnummer som inkommande samtal ska ringa på. Om alla i gruppen är upptagna väntar inkommande samtal i kö tills någon blir tillgänglig.
Svarsmeddelande
Skapa ett personligt mottagande i växeln för dina kunder. Välj ett befintligt eller spela in ett nytt svarsmeddelande för att förmedla information.
Skräddarsy din växel. Ställ in, ändra och spara när du vill.
Telness växel är utformad så att du som företagare ska kunna ställa in och ändra dina inställningar när du vill, utan att behöva kontakta support. Alla ändringar du gör sker i realtid vilket betyder att när du sparat är dina ändringar live och du kan börja använda växeln.
Logga enkelt in med mobilt BankID i företagets portal och ställ in växeln när det passar dig.
Spana in hur enkelt det är att ställa in en växel i videon!
Vad ingår i de olika licenserna?
För att dra full nytta av vår växels funktionalitet behöver ni lägga till minst en användarlicens. Licenserna är flexibla och kan enkelt överföras mellan olika mobilnummer. Det är användare med licenser som sedan kan ligga inne i er växel och hantera samtal.
Beroende på dina behov kan du välja mellan våra BAS- eller PLUS-licenser. Basfunktionerna kostar 49kr per licens, medan plusfunktionerna kostar 149kr per licens. Lär dig mer om skillnaderna mellan de två licenserna i tabellen nedan.
"Efter att vi skaffat Telness växel har vi kunnat spendera mindre tid fast på kontoret och istället har vi tagit samtliga samtal direkt ute på fältet"
Thomas Bergqvist, fastighetsskötare och snickare på Berqvist Byggnadsservice. Läs hela intervjun här.
Du är igång på nolltid
Steg för steg – så enkelt är det
1. Fyll i uppgifter
Beställ ett växelnummer genom att fylla i beställningsformuläret på bara någon minut.
Flytta nummer eller välj ett nytt
Välj datum för aktivering
Fyll i företagets uppgifter
2. Bekräfta med mobilt BankID
Signera din beställning med mobilt BankID.
Sedan är det klart! Inga leveranstider.
3. Kom igång
Härligt, nu sätter bara fantasin gränserna!
Efter beställningen loggar du in i Telness digitala portal, lägger till växelanvändarlicenser, ställer in när du ska kunna få samtal och till vilket/vilka mobilnummer som företagets samtalen ska kopplas vidare till. Sen är allt klart!