Någon annan får gärna bli den största mobil­operatören.mobiloperatören.

Vi nöjer oss med att bli den bästa.

Martina Klingvall, VD och grundare Telness
A pointing curved arrowMartina Klingvall, VD och grundare

Vi är Telness. Den första digitala mobiloperatören för företagare och entreprenörer.

Telekombranschen i Sverige har en ovanligt låg kundnöjdhet och det har länge saknats moderna och kundfokuserade alternativ till de stora operatörerna. Vi på Telness drivs av att förenkla komplexitet. För oss betyder det att tänka nytt och att göra saker annorlunda. Telness tjänster är speciellt utvecklade för det nya näringslivet och vårt mål är att skapa transparenta och problemfria lösningar för företagare och entreprenörer – enkelt, digitalt och prisvärt.

Vi tror inte att någon vill ha så mycket med sin mobiloperatör att göra. Därför får Telness kunder alltid full kontroll och kan själva smidigt sköta företagets mobiltelefoni. Digitalt i enkla gränssnitt. Med Telness behövs med andra ord inget pappersarbete, köande i butiker eller telesäljare.

Träffateamet.

Martina Klingvall - Telness

Martina Klingvall

VD och grundare

"Jag älskar att driva ett bolag där alla bryr sig på riktigt om varandra, om våra kunder och om bolagets gemensamma framgång. Det gör att vi hela tiden utmanar varandra och ständigt växer både som personer, som tjänst och som företag – och har kul längs vägen!"

Carl Sahlin - Telness

Carl Sahlin

CFO och medgrundare

"Det bästa med Telness är att man får vara med och bygga ett bolag baserat på tillit, transparens och jämlikhet. Både för oss och för våra kunder."

Jonas Cedenwing - Telness

Jonas Cedenwing

CTO och medgrundare

"Genom att bygga från grunden kan vi använda oss av den senaste tekniken och modernaste metoderna för att skapa den bästa tjänsten för just er."

Malin Holsner - Telness

Malin Holsner

CSO

"Det absolut bästa med att arbeta på Telness är att få utmana och förbättra en befintlig bransch. Att leverera en riktigt bra tjänst där vi alltid utgår från kund. Att bli utmanad varje dag, spendera dagarna med fantastiska kollegor och tillsammans höja standarden inom telekom."

Victoria Jensen - Telness

Victoria Jensen

Sales Account Manager

"Jag älskar att vi lever våra värderingar ut i fingerspetsarna. Min favorit är värderingen utmana! Vi jobbar ständigt med att utmana varandra på alla tänkbara sätt – du står aldrig still i utvecklingen."

Christina Berggren - Telness

Christina Berggren

Technical Delivery Manager

"Det bästa med Telness är att det syns hela vägen in i själen att vi vill skapa världens bästa produkt, tillsammans med våra kunder. Telness kommer alltid utmana, förbättra och förnya både produkter och synen på telekom. Nu siktar vi mot stjärnorna!"

Julia Hellkvist - Telness

Julia Hellkvist

Content Manager

”Jag älskar att jag får utmana mig själv och vara kreativ i mitt arbete samtidigt som jag jobbar med ett härligt team. Telness är framtiden och det är vi som är Telness.”

Jessica Bungerfeldt - Telness

Jessica Bungerfeldt

Customer Success Manager

"Vi på Telness gör alltid det lilla extra för våra kunder - och det är därför vi idag kan stoltsera med Sveriges nöjdaste företagskunder inom telekom!"

Saga Andersson - Telness

Saga Andersson

Sales Account Manager

"Vi utmanar inte bara de stora jättarna inom telekom utan vi utmanar även varandra för att alltid vara vårt bästa jag. Det är enligt mig det bästa med att jobba på Telness."

Veronica Diaz Aros - Telness

Veronica Diaz Aros

Sales Account Manager

"Det bästa med att jobba på Telness är att jag varje dag kan gå lägga mig med gott samvete och känna att jag utvecklas personligen samtidigt som jag jobbar för att förändra den negativa bilden som finns om telekom och säljare."

Mateusz Holuj - Telness

Mateusz Holuj

Partner Sales Manager

"På Telness har man alltid stöd från sina kollegor. Jag älskar att vi alla jobbar mot samma mål och alltid utmanar varandra att bli ännu bättre.”

Lucas Renman - Telness

Lucas Renman

Customer Success Manager

”Det bästa med att jobba på Telness är kollegorna. Ett team med höga mål och samma vision. Att vi peppar varandra och hjälper varandra.”

Johanna Engström - Telness

Johanna Engström

Customer Success Manager

"Det bästa med att jobba på Telness är att få vara med i en växande process, att få vara delaktig i företagets utveckling och ljusa framtid. Sen är det en riktig boost att ha så nöjda kunder i en bransch där de oftast inte är det. Då blir man pushad till att vilja göra sitt jobb ännu bättre!"

Filippa Kindborg - Telness

Filippa Kindborg

Customer Success Manager

"Det bästa med att jobba på Telness är att vi tillsammans kan skapa saker som aldrig gjorts förut! Vi utmanar, förenklar och förbättrar. Och vi gör detta ihop med våra kunder."

Felix Alm - Telness

Felix Alm

Developer

"Att få chansen att revolutionera en bransch tillsammans med kollegor som alla brinner för det dom gör. Att trampa åt samma håll för att få telekom att verka simpelt och sedan se responsen är otroligt roligt!”

Joakim Strandlund - Telness

Joakim Strandlund

Sales Account Manager

"Det mest spännande med Telness är att vi sätter nya förväntningar på vad en mobiloperatör ska och bör vara. Telness står för ord som transparens, kundupplevelse och enkelhet vilket är något jag själv värderar högt!"

Camilla Bergqvist - Telness

Camilla Bergqvist

COO

"Det som lockade mig med Telness är vårt kundfokus. Att bygga upp ett bolag kring kundresan är unikt i min mening. Den starka drivkraft och kultur som finns på bolaget är otroligt inspirerande och ger så mycket energi. Här brinner vi för kunderna och för att skapa den bästa upplevelsen i alla led."

Emil Yliperttula - Telness

Emil Yliperttula

CSO (acting)

"Att få vara med och bygga ett bolag som verkligen sätter Sveriges företagare i centrum är helt fantastiskt. På Telness lyssnar vi på dig som kund och utmanar de stora telekomjättarna för att förbättra en väldigt traditionell bransch. Välkommen med på resan!"

Emil Yliperttula - Telness

Daniel Zaric

Sales Account Manager

"Det bästa med Telness är vår tro på customer obsession, som översätts till kundbesatthet på svenska. Att sedan få hjälpa världen till en mer miljövänlig och innovativ värld som delas med samtliga underbara kollegor är en fröjd för min själ varje dag, året runt!"

Telness is bold.

Vi vill utmana hur man ser på en mobiloperatör och visa att det inte alls behöver vara komplicerat. Genom att inte ha några bindningstider behöver vi vara bäst för våra kunder varje dag, inte bara vartannat år. Genom att kontinuerligt utmana oss själva och utvecklas tror vi att vi kan leverera en tjänst i världsklass för våra kunder.

🚀
Bold
❤️
Care

Telness cares.

För oss på Telness är det viktigt att hjälpa till och stötta varandra och våra kunder. Vi vill att du som kund ska veta att vi bryr oss på riktigt, och är en operatör du kan lita på. Vi är även delaktiga, inkluderande och involverar varandra och inte minst våra kunder. Det är för dem vi bygger det här tillsammans.


Telness innovates.

På Telness driver vi innovation. För att lyckas med det är det viktigt att vi är snabba på att agera på den feedback vi får från våra kunder och varandra. Vi vill spara våra kunder tid genom att digitalisera och automatisera. Vi vågar testa nytt, vi vågar misslyckas och vi vågar ifrågasätta. Allt för att bygga en bättre framtid.

💡
Innovate
📝
Committed

Telness is committed.

Engagemang är ett ledord på Telness. Vi tar aktivt initiativ, är proaktiva och på tårna – ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Vi arbetar med kunden i fokus och försöker förenkla för kunden i allt vi gör. Genom att vi är handlingskraftiga kan vi skapa magi.


Vi är stolta över att kunna leverera tjänster företagareälskar.

Vi vill hjälpa våra kunder att spara tid och huvudvärk på telefonin så att du kan lägga tid på att driva ditt företag. Vi tror att det är anledningen till att vi har högst betyg av alla operatörer i Sverige på Trustpilot.

Vanligafrågor.

Är ni ägda av någon operatör?

Nej, vi är en fristående och oberoende mobiloperatör som ägs av oss grundare, anställda och investerare. Vi använder oss däremot av Telias utmärkta nät som våra kunder får full access till.

Vad är skillnaden på Telness och de gamla operatörerna?

Vi har startat Telness för att ändra förväntningarna och standarden på telekom. Vi har tillgång till ett befintligt nät (Telias), men har investerat i att bygga resten av tekniken själva för att kunna göra användarupplevelsen annorlunda på riktigt för våra kunder och säkerställa att incitamenten för oss som företag är desamma som gynnar våra kunder.

Att ändra gamla sanningar, dolda villkor och kostnader som gamla operatörer annars tjänar pengar på är utmanande – men det är dags att någon tar kampen och vi tror att det är anledningen till att vi har nöjdast kunder av alla operatörer på Trustpilot.

Vem kan bli kund?

Telness är framtidens mobiloperatör för företag och entreprenörer. Så länge du har ett svenskt organisationsnummer är du varmt välkommen att bli kund.

Vem kontaktar jag för eventuella partnerskap?

Vi jobbar gärna med partners som drivs av samma vision och värderingar som oss, där kundupplevelse, enkelhet och transparens är i fokus. Kontakta oss på partner@telness.se så tar vi gärna en dialog med dig.

Hur söker jag jobb på Telness?

Välkommen att besöka vår karriärsida för att läsa mer! www.telness.se/karriar

Telness - Teamet
Vi anställer

Bli en del av vårt team!

Nu letar vi efter dig som vill vara en del av Telness-teamet och tillsammans bygga världens bästa bolag!

Nomineringar ochpriser.

Martina Klingvall vinnare av "Founder of the Year" i Sverige.

Techarenan Serendipity Challenge.

Årets digitaliserings­projekt. Årets talang.