Någon annan får gärna bli den största mobiloperatörenmobiloperatören
Vi nöjer oss med att bli den bästa
Vi är Telness. Den första digitala mobiloperatören för företagare och entreprenörer.
Telekombranschen i Sverige har en ovanligt låg kundnöjdhet och det har länge saknats moderna och kundfokuserade alternativ till de stora operatörerna.
Vi på Telness drivs av att förenkla komplexitet. För oss betyder det att tänka nytt och att göra saker annorlunda. Telness tjänster är speciellt utvecklade för det nya näringslivet och vårt mål är att skapa transparenta och problemfria lösningar för företagare och entreprenörer – enkelt, digitalt och prisvärt.
Vi tror inte att någon vill ha så mycket med sin mobiloperatör att göra. Därför får Telness kunder alltid full kontroll och kan själva smidigt sköta företagets mobiltelefoni. Digitalt i enkla gränssnitt. Med Telness behövs med andra ord inget pappersarbete, köande i butiker eller telesäljare.
Vi är stolta över att kunna leverera tjänster företagare älskar
Vi vill hjälpa våra kunder att spara tid och huvudvärk på telefonin så att du kan lägga tid på att driva ditt företag. Vi tror att det är anledningen till att vi har högst betyg av alla operatörer i Sverige på Trustpilot.
Våra grundare
Martina Klingvall
Grundare
"Jag älskar att driva ett bolag där alla bryr sig på riktigt om varandra, om våra kunder och om bolagets gemensamma framgång. Det gör att vi hela tiden utmanar varandra och ständigt växer både som personer, som tjänst och som företag – och har kul längs vägen!"
Carl Sahlin
Medgrundare
"Det bästa med Telness är att man får vara med och bygga ett bolag baserat på tillit, transparens och jämlikhet. Både för oss och för våra kunder."
Jonas Cedenwing
Medgrundare
"Genom att bygga från grunden kan vi använda oss av den senaste tekniken och modernaste metoderna för att skapa den bästa tjänsten för just er."
Våra värderingar
Så vill vi bygga världens bästa bolag
Telness is bold
Vi vill utmana hur man ser på en mobiloperatör och visa att det inte alls behöver vara komplicerat. Genom att inte ha några bindningstider behöver vi vara bäst för våra kunder varje dag, inte bara vartannat år. Genom att kontinuerligt utmana oss själva och utvecklas tror vi att vi kan leverera en tjänst i världsklass för våra kunder.
Telness innovates
På Telness driver vi innovation. För att lyckas med det är det viktigt att vi är snabba på att agera på den feedback vi får från våra kunder och varandra. Vi vill spara våra kunder tid genom att digitalisera och automatisera. Vi vågar testa nytt, vi vågar misslyckas och vi vågar ifrågasätta. Allt för att bygga en bättre framtid.
Telness cares
För oss på Telness är det viktigt att hjälpa till och stötta varandra och våra kunder. Vi vill att du som kund ska veta att vi bryr oss på riktigt, och är en operatör du kan lita på. Vi är även delaktiga, inkluderande och involverar varandra och inte minst våra kunder. Det är för dem vi bygger det här tillsammans.
Telness is committed
Engagemang är ett ledord på Telness. Vi tar aktivt initiativ, är proaktiva och på tårna – ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Vi arbetar med kunden i fokus och försöker förenkla för kunden i allt vi gör. Genom att vi är handlingskraftiga kan vi skapa magi.