Någon annan får gärna bli den största mobiloperatörenmobiloperatören
Vi nöjer oss med att bli den bästa
Vi är Telness. Den första digitala mobiloperatören för företagare och entreprenörer.
Telekombranschen i Sverige har en ovanligt låg kundnöjdhet och det har länge saknats moderna och kundfokuserade alternativ till de stora operatörerna.
Vi på Telness drivs av att förenkla komplexitet. För oss betyder det att tänka nytt och att göra saker annorlunda. Telness tjänster är speciellt utvecklade för det nya näringslivet och vårt mål är att skapa transparenta och problemfria lösningar för företagare och entreprenörer – enkelt, digitalt och prisvärt.
Vi tror inte att någon vill ha så mycket med sin mobiloperatör att göra. Därför får Telness kunder alltid full kontroll och kan själva smidigt sköta företagets mobiltelefoni. Digitalt i enkla gränssnitt. Med Telness behövs med andra ord inget pappersarbete, köande i butiker eller telesäljare.
Vi är stolta över att kunna leverera tjänster företagare älskar
Vi vill hjälpa våra kunder att spara tid och huvudvärk på telefonin så att du kan lägga tid på att driva ditt företag. Vi tror att det är anledningen till att vi har högst betyg av alla operatörer i Sverige på Trustpilot.
Våra grundare
Martina Klingvall
Grundare
"Jag älskar att driva ett bolag där alla bryr sig på riktigt om varandra, om våra kunder och om bolagets gemensamma framgång. Det gör att vi hela tiden utmanar varandra och ständigt växer både som personer, som tjänst och som företag – och har kul längs vägen!"
Carl Sahlin
Medgrundare
"Det bästa med Telness är att man får vara med och bygga ett bolag baserat på tillit, transparens och jämlikhet. Både för oss och för våra kunder."
Jonas Cedenwing
Medgrundare
"Genom att bygga från grunden kan vi använda oss av den senaste tekniken och modernaste metoderna för att skapa den bästa tjänsten för just er."
Träffa teamet
Johan Elerud
Interim VD
"Det är enormt spännande att få arbeta i ett bolag där alla genuint brinner för att förändra en bransch till fördel för slutanvändaren och därigenom ge företag bättre möjlighet att fokusera på det de gör bäst."
Malin Holsner
Managing Director
"Det absolut bästa med att arbeta på Telness är att få utmana och förbättra en befintlig bransch. Att leverera en riktigt bra tjänst där vi alltid utgår från kund. Att bli utmanad varje dag, spendera dagarna med fantastiska kollegor och tillsammans höja standarden inom telekom."
Vincent Salzedo
Chief Revenue Officer
"Det bästa med att arbeta på Telness är alla fantastiska drivna och engagerade kollegorna, viljan att förändra telekombranschen och det stora kundfokuset."
Oskar Arfwidsson
Head of Product
"Om jag tänker efter var det egentligen två saker som lockade mig till Telness. Att få jobba på ett bolag som på riktigt utvecklar en produkt med kundens i fokus och att göra detta tillsammans med ett fantastiskt roligt och kompetent team."
Victoria Jensen
Sales Account Manager
"Jag älskar att vi lever våra värderingar ut i fingerspetsarna. Min favorit är värderingen utmana! Vi jobbar ständigt med att utmana varandra på alla tänkbara sätt – du står aldrig still i utvecklingen."
Julia Hellkvist
Project Marketing Manager
”Jag älskar att jag får utmana mig själv och vara kreativ i mitt arbete samtidigt som jag jobbar med ett härligt team. Telness är framtiden och det är vi som är Telness.”
Jessica Bungerfeldt
Customer Success Manager
"Vi på Telness gör alltid det lilla extra för våra kunder - och det är därför vi idag kan stoltsera med Sveriges nöjdaste företagskunder inom telekom!"
Lucas Renman
Customer Success Manager
”Det bästa med att jobba på Telness är kollegorna. Ett team med höga mål och samma vision. Att vi peppar varandra och hjälper varandra.”
Johanna Engström
Customer Success Manager
"Det bästa med att jobba på Telness är att få vara med i en växande process, att få vara delaktig i företagets utveckling och ljusa framtid. Sen är det en riktig boost att ha så nöjda kunder i en bransch där de oftast inte är det. Då blir man pushad till att vilja göra sitt jobb ännu bättre!"
Jesper Ylipukki
Sales Account Manager
"Det bästa med att jobba på Telness är att få vara en del av ett bolag som visar vad som är möjligt i en konservativ bransch genom att sätta ny standard med hjälp av utveckling och innovation.”
Adam Soliman
Customer Success Manager
"Det bästa med att få arbeta på Telness är att få vara på en arbetsplats vars ledord genomsyrar hela verksamheten och inte bara pryder en vägg. Att ha världens bästa kollegor är ganska gött det med!"
Adam Larsson
Project Marketing Manager
"Det bästa med att arbeta på Telness är att vi har alla rätta förutsättningar för att skapa en kundupplevelse utav världsklass och det är så kul att få höra från alla nöjda kunder om deras upplevelser."
Christofer Forsén
Customer Success Manager
"Det bästa med Telness är att få vara en del av ett företag som rör sig snabbt och som verkligen vill driva framåt och utvecklas. Allt görs från kundens perspektiv - på riktigt. Alla är på samma sida och vågar utmana varandra. Det resulterar i en riktigt fin arbetsmiljö som dessutom har högt i tak."
Våra värderingar
Så vill vi bygga världens bästa bolag
Telness is bold
Vi vill utmana hur man ser på en mobiloperatör och visa att det inte alls behöver vara komplicerat. Genom att inte ha några bindningstider behöver vi vara bäst för våra kunder varje dag, inte bara vartannat år. Genom att kontinuerligt utmana oss själva och utvecklas tror vi att vi kan leverera en tjänst i världsklass för våra kunder.
Telness innovates
På Telness driver vi innovation. För att lyckas med det är det viktigt att vi är snabba på att agera på den feedback vi får från våra kunder och varandra. Vi vill spara våra kunder tid genom att digitalisera och automatisera. Vi vågar testa nytt, vi vågar misslyckas och vi vågar ifrågasätta. Allt för att bygga en bättre framtid.
Telness cares
För oss på Telness är det viktigt att hjälpa till och stötta varandra och våra kunder. Vi vill att du som kund ska veta att vi bryr oss på riktigt, och är en operatör du kan lita på. Vi är även delaktiga, inkluderande och involverar varandra och inte minst våra kunder. Det är för dem vi bygger det här tillsammans.
Telness is committed
Engagemang är ett ledord på Telness. Vi tar aktivt initiativ, är proaktiva och på tårna – ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Vi arbetar med kunden i fokus och försöker förenkla för kunden i allt vi gör. Genom att vi är handlingskraftiga kan vi skapa magi.