Kom igång med din växel
För att aktivera din nya växel behöver du ställa in den i digitala portalen. Häng med så berättar vi hur du steg för steg går tillväga.
Skulle du behöva hjälp har du vår chatt-symbol nere i högra hörnet. Där svarar vi i snitt under 1 minut.
1. Logga in på www.telness.se med ditt Mobila Bank-ID.
Du hittar den fliken längst upp på sidan till höger .
2. Klicka på "växel" i menyfältet under ditt företagsnamn.
3. Klicka på det växelnummer du vill redigera.
4. Klicka på ’Välj vad som ska hända när kunden ringer’.
Då kommer alla växelns funktioner synas till höger och du kan börja välja de funktioner du vill ha i din växel.
5. Ordningen på funktionerna är att den översta bör väljas först, därefter den andra och så vidare.
Men du bestämmer helt själv vilka funktioner du vill ha i ditt flöde och kan därmed designa växeln efter ditt företags behov.
Det viktigaste steget
6. Koppla växelnumret till en användare genom funktionerna ”Mobilnummer som ska svara i växeln” eller ”Mobilnummer som ska svara i växeln med kö”.
För att växeln ska kunna koppla inkommande samtal behöver det finnas minst en användare som mottagare.
7. Kom ihåg att spara växeln när du är klar.
Därefter är du redo att ta emot inkommande samtal via ditt växelnummer. 🎉🎉
Fastnade du någonstans?
Titta på våra video-guider
Vill du läsa mer om växeln innan du sätter igång?
Då har vi intressanta artiklar för dig
Så spelar du in det bästa svarsmeddelandet till din växel
Som företag är det viktigt att inte låta dina kunder bemötas av en oprofessionell tystnad eller ett kryptiskt meddelande. Vi har sammanställt våra bästa tips för ett riktigt bra svarsmeddelande i växeln.
7 saker du kanske inte visste fanns i Telness växel
"Vår växel är levande och fylls hela tiden på med nya coola funktioner baserat på kundfeedbacken vi får in."
Ställ in växeln inför julledigheten
Du förtjänar att vara ledig när du är ledig. Därför tipsar vi om att ställa in tillfälliga öppettider eller stängda tider i din växel redan nu. Sitt lugnt i båten när ni vet att ni inte missar några viktiga samtal från kunder.