Idag presenterar Telness och Elgiganten ett samarbete där Elgiganten och the Phone House utökar sitt abonnemangsutbud med Telness, mobiloperatören för företagare i den digitala eran.
Samarbetet innebär att företagskunder kan köpa Telness företagsabonnemang direkt på Elgigantens hemsida, samt via utvalda Elgiganten och The Phone House butiker i Stockholm.
I ett pressmeddelande idag berättar Telness om hur det i dagens samhälle blir allt viktigare för företagare att kunna hantera sina olika tjänster digitalt. Företagstelefoni är någonting företagare bara vill ska fungera och Telness möjliggör en 100% digital hantering där Telness kunder enkelt kan komma igång online både med abonnemang och mobil växel med mobilt bank-id samt själva smidigt lägga till eller avsluta tjänster via Telness portal. Dessutom är alla abonnemang och tjänster utan bindningstider.
Elgiganten och The Phone House har ledande positioner i Sverige inom teknik, hemelektronik och kommunikation för konsumenter. Nu expanderar Elgiganten och The Phone House med motsvarande på företagssidan och i samband med det kompletteras kunderbjudandet med Telness företagstjänster.
− Vi söker alltid efter nya intressanta samarbetspartners som kan föra oss närmare våra kunder och utveckla vårt erbjudande till det bättre.
Det ska bli riktigt roligt att berätta mer om denna spännande möjlighet för våra företagskunder, säger Andreas Ehnsiö, Commercial Manager B2B på Elgiganten.
− Telness och Elgiganten kompletterar varandras erbjudanden på ett utmärkt sätt, där vi båda vill utmana våra branscher med starka tjänster och produkter med kunden i fokus. Det känns otroligt bra att tillsammans kunna leverera en helhetslösning och en riktigt fin kundupplevelse för företagstelefoni och förenkla ytterligare för företagare i Sverige, säger Martina Klingvall, VD och grundare Telness.
Telness är nu den första utmanaren (dvs operatör som inte är eller ägs av de stora fyra operatörerna) som representeras i Elgigantens abonnemangsutbud. Kunderna kan från och med idag köpa Telness tjänster Online direkt på Elgiganten.se och även i utvalda butiker i Stockholm.
– Digitala tjänster blir allt viktigare för företagare och kul att kunna förenkla och öka tillgängligheten av våra tjänster, avslutar Telness VD Martina Klingvall.
Med Telness i vårt tjänsteutbud kan vi äntligen erbjuda något som många av våra företagskunder efterfrågar, en digital och kundfokuserad tjänst som sparar tid, pengar och huvudvärk.
Efter att ha arbetat inom telekomindustrin i flera år, startade vår VD, Martina Klingvall Telness i strävan efter att erbjuda bättre telefonilösningar för företagare. Nu utses hon av Mirror Review Magazine som en av de 10 mest inspirerande VDar att hålla koll på år 2020.
Vi är mitt i en tid av förändring och det är viktigare än någonsin för företag att vara flexibla och skapa värde för sina kunder. Vembla kan nu, tack vare Telness sköta både sin växel och sitt företag smidigare.
I november 2019 lanserade vi äntligen Växel Plus. Men det betyder såklart inte att vi slutar uppdatera och förbättra tjänsten utifrån er feedback. Här är senaste nytt kring vad som har hänt med Telness Växel.