Vi är mitt i en tid av förändring och det är viktigare än någonsin för företag att vara flexibla och skapa värde för sina kunder. Därför vill vi stolt presentera en av våra växelkunder Vembla som hjälper massvis med personer dagligen att få hem leveranser av mat och apoteksvaror.
Vembla erbjuder kunder möjligheten att få hem mat- och apoteksvaror från lokala matbutiker och apotek. Affärsmodellen möjliggör därför riktigt snabba leveranser (på så lite som 60 min!) vilket är enormt uppskattat av deras kunder.
Vi är väldigt imponerade av Vembla och har även fått chansen att intervjua deras VD och grundare Sunil Dutt för att höra mer om deras affärsidé och varför de såg ett värde i att välja Telness som sin telefonileverantör.
I och med att vi är en helt app-baserad digital tjänst så tänkte vi faktiskt aldrig införskaffa en växel dit kunder kunde ringa in. Men när Coronakrisen växte fram och skapade ett högt tryck hos de etablerade kedjornas online-mathandel insåg vi att det fanns en kundgrupp som befann sig i direkt risk att exponeras mot Corona om man vistades i offentliga miljöer som matbutiker.
För att kunna erbjuda vår snabba tjänst till just äldre och sjuka som befinner sig i denna riskgrupp bestämde vi oss för att starta en mobil växel och hantera beställningar via telefon för att underlätta för dem att handla. Därför var det viktigt för oss att få igång växeln snabbt och enkelt.
Vi tog chattkontakt med er support som ringde upp oss inom några minuter. Därefter svarade vi på några frågor och fick mycket snabb och professionell hjälp av Telness säljare. Vi var igång på bara några minuter. Fantastisk service och enkel upplevelse!
Vi hade hört talas om Telness tidigare och fått det rekommenderat ifall vi behövde titta på en enkel och smidig kommunikationslösning. Att det faktiskt kunde gå så snabbt att komma igång trodde vi inte men blev otroligt imponerad av servicen.
Allt fungerar mycket bra, nu går vi in själva och ändrar och modifierar växelns funktioner, ibland på daglig basis beroende på samtalsvolymen. Smidigt att kunna sköta allt själv via kontrollpanelen.
En mycket hög servicegrad. Telness pratar inte bara om att kunden, dvs vi, står i centrum. Vi står faktiskt i centrum och det märks i varje kontakt som vi har med företaget. Samma personliga känsla tror jag inte att man kan uppleva hos andra större aktörer.
Tack Sunil och hela Vembla för att vi fått intervjua er och återigen, varmt välkomna till Telness!
Vill du veta mer om hur vi kan skapa värde för ditt företag när det kommer till telefoni och växel? Chatta med Lucas, Johanna eller någon av våra andra medarbetare så hjälper vi dig vidare!
Läs mer om vår växellösning eller ta kontakt med oss via chatten så hjälper vi dig!
Det nuvarande världsläget har under de senaste veckorna ställt behovet av smidiga lösningar för hemarbete på sin spets, när företag snabbt och enkelt behöver omvandla det fasta kontoret till en utspridd, digital och uppkopplad arbetsplats.
Efter att ha arbetat inom telekomindustrin i flera år, startade vår VD, Martina Klingvall Telness i strävan efter att erbjuda bättre telefonilösningar för företagare. Nu utses hon av Mirror Review Magazine som en av de 10 mest inspirerande VDar att hålla koll på år 2020.
Idag presenterar Telness och Elgiganten ett samarbete där Elgiganten och the Phone House utökar sitt abonnemangsutbud med Telness, mobiloperatören för företagare i den digitala eran.