Det ska inte vara en nackdel att handla online.
Inom telekom har det länge varit fördelaktigt att handla via en personlig kontaktperson. Man kan då förhandla priser, få hjälp och ställa frågor, samt få en personlig relation med (förhoppningsvis) en duktig säljare som hjälper en få en bra lösning och proaktiv support.
För oss på Telness är det viktigt att alla kunder känner sig välkomna, får en utmärkt service och att det ska kunna vara lika fördelaktigt att handla online! Genom att ha en bemannad chatt kan man fortfarande ställa frågor och få svar direkt, och Telness personal har samma kompetens och förutsättningar oavsett om man pratar med någon per telefon, i ett möte eller i chatten.
Vi försöker även proaktivt ta kontakt med ett antal kunder som kommit in direkt via webben. Vi ringer hör om det finns några frågor, funderingar eller feedback. Vi hinner inte göra ett personligt samtal till exakt alla, men genom att prata med alla typer av kunder bygger vi en kultur, samlar in feedback och får lärdomar oavsett vart man som kund kommit in från början! Det är viktigt att det inte blir en sämre upplevelse att handla direkt online, utan att vi alltid levererar samma känsla, personlighet och service till alla kunder. Om vi är ett digitalt företag så ska ju de kunder som använder vårt online-verktyg verkligen bli hörda.
Det ger oss såklart inspel i vår tjänst, men leder också till många intressanta diskussioner om hur det är att vara och entreprenörer och diverse erfarenheter oss emellan.
Har du några tips eller feedback på hur digitaliserade företag kan skapa ännu bättre kundupplevelser? Maila oss på feedback@telness.se!
Har du några frågor eller funderingar om Telness? Vi pratar gärna med dig. Klicka här nedan för att öppna chatten. 😊