Avtalsvillkor på dina villkor
Många problem grundar sig i dåliga avtalsvillkor.
Ja, det är faktiskt sant.
Låt oss utgå från Einsteins bevingade ord; om att givet 1 timme att rädda planeten, skulle han spendera 55 minuter på att förstå problemet och 5 minuter åt att lösa det; tänkte vi nu ägna några minuter åt att förstå – och lösa! – problemet med avtalsvillkor.
Vad menar vi med avtalsvillkor?
Allt ifrån bindnings– och uppsägningstider, dolda avgifter och andra stelbenta villkor som hindrar dig eller ditt företag för att kunna genomföra förändringar.
Vad leder dåliga avtalsvillkor till?
Det finns framför allt två stora problem med dåliga avtalsvillkor.
1. Företag betalar för outnyttjade abonnemang och tjänster.
Säg att du och ditt företag tecknar ett 24 månaders abonnemang åt en nyanställd för 500 kronor i månaden. Efter 10 månader byter den anställde arbetsgivare, tar tjänstledigt, börjar studera eller något liknande som kräver uppsägning av abonnemanget. Ditt företag sitter då fast med ett bundet avtal och behöver betala 7 000 kronor (500 x 14 återstående månader) i onödan. Här snackar vi onödig kostnad!
2. Telefoniansvarig fastnar i tidskrävande och jobbig administration.
Många, komplicerade och fysiska fakturor kräver pappersexercis – och pappersexercis är en tidstjuv som aldrig tycks mättas. Lägg till allt administrativt arbete med att teckna och överlåta abonnemang, skriva fullmakter och flytta mobilnummer och timmarna lägger sig på en tämligen ordentlig hög.
Och, handen på hjärtat, hur ofta har du inte fastnat i någons inkorg med veckolånga handläggningstider eller telefonköer lika långa som Sagan om Ringen-filmerna? Faktum är att vi har hört skräckexempel där hantering av företagstelefoni tagit uppåt 3 hela arbetsdagar i månaden för telefoniansvarig. Det är tid som kan användas bättre!
Jag har 1 minut – hur löser jag problemet?
Varje dag hjälper vi på Telness företag att analysera och optimera deras mobilanvändning. Hur bra koll har du själv på skillnaden mellan faktiskt användning och vad du betalar för? Tänkte väl det.
Boka in en konsultation med oss – så hjälper vi dig få till ett avtal som är på dina villkor.
Vill du komma igång?
Vi hjälper gärna till.
Mer från bloggen
Personlig rådgivning om mobiltelefoni till ditt företag
Väldigt få företag vi pratar med har koll på sin telefoni idag. Detta är förståeligt eftersom det troligtvis inte är någonting man vill lägga tid på, men framförallt som en följd av att man som kund tidigare inte har kunnat få en enkel översikt över sin telefoni – vilket i sig är ju helt sjukt
Telness på plats i Almedalen
Telness är nu på plats i Almedalen för att prata entreprenörskap, digitalisering och enklare telekomlösningar
Telness lanserar nöjd kundgaranti!
Nu har vi tagit nästa steg mot att garantera en kundupplevelse i världsklass. Telness lanserar nöjd kund-garanti!