Personlig rådgivning om mobiltelefoni till ditt företag
Väldigt få företag vi pratar med har koll på sin telefoni idag. Detta är förståeligt eftersom det troligtvis inte är någonting man vill lägga tid på, men framförallt som en följd av att man som kund tidigare inte har kunnat få en enkel översikt över sin telefoni – vilket i sig är galet.
Martina Klingvall, vd och grundare av Telness, brinner när hon pratar om företagstelefoni. Man kan nog lugnt påstå att det är en passion. En passion som återspeglar sig i vår approach till att hjälpa företagen att välja den lösning som passar dem bäst.
– En stor del av rådgivningen handlar om att hjälpa kunden att bara få reda på vad de har idag, hur många abonnemang, vad de betalar, hur mycket de använder och så vidare, förklarar Martina.
Telness har anställda specialister för detta som hjälper kunderna i en personlig rådgivning. Detta sker antingen i ett möte, över ett telefonsamtal eller i ett videomöte online. Syftet med den personliga dialogen är att skapa en bra gemensam förståelse för kundens verksamhet och situation, samt önskemål kopplat till kommunikation och telefoni.
– På den grunden kan vi ge en tydlig bild av vad ditt företag kommer få ut av att använda Telness istället för en traditionell mobiloperatör, förklarar Sebastian Klintberg, kundansvarig på Telness och fortsätter:
– Du får givetvis även personlig hjälp att genomföra bytet till Telness. Kostnadsfritt, sömlöst och utan att behöva lägga någon egentlig egen tid. Din specialist hjälper med allt ifrån översikt, tidsplan, flytt av nummer och leverans.
De stora telefonijättarna har många ihärdiga säljare – ofta på bekostnad av kundens behov. Det är inte alls ovanligt att företag sitter på betydligt mer avancerade och omfattande abonnemangspaket än vad de faktiskt behöver, och detta för att hur abonnemanget används inte är transparent för dig som kund.
– Det är standard på telekommarknaden med krångliga avtal, där sedan ovan problem kommer som ett brev på posten, förklarar Sebastian.
Det vill vi råda bot på. Telness byggs på en grund där modern teknik, låga omkostnader och sunda värderingar gör företagstelefoni prisvärd, enklare och mer transparent för dig som kund. Fria att välja, fria att ändra, fria att välja bort.
– Ta en sådan sak som bindningstid. Om du som kund låser in dig på ett två år långt abonnemang låser du också in dig på en viss prisnivå, på en marknad som ständigt förändras både vad gäller priser och villkor men också tjänster. Istället för att betala ut två år för något ”gammalt” uppdaterar vi våra abonnemang löpande, likt moderna techbolag som Spotify och Netflix, och kan på så vis säkerställa att tjänsten och erbjudandet är ”up to date”!, avslutar Martina.
Vi älskar våra kunder och lägger ner vår själ i att göra Telness pålitligt och enkelt att använda. Vi tycker att en sund leverantör/kundrelation ska vara enkel, prisvärd och transparent – hela vägen.
Mer från bloggen
Barrys, varmt välkomna till Telness
Idag har vi varit och tränat hos en av våra nya kunder. Varmt välkomna till Telness – Barrys Bootcamp!
Följ Martinas videoblogg på Linkedin
Sedan Juni har vår VD Martina Klingvall startat en videoblogg på Linkedin där hon delar med sig av hennes och Telness vardag.
Telness på plats i Almedalen
Telness är nu på plats i Almedalen för att prata entreprenörskap, digitalisering och enklare telekomlösningar