Skaffa telefoner till företaget – det är väl inga problem?
När personalen ska välja mobiltelefoner kan det lätt bli en källa till huvudvärk. Någon vill ha en guldfärgad iPhone, någon vill ha den nya kinesiska telefonen för det har blivit hypad på något e-sportforum och en annan vill ha Caterpillars telefon för att den klarar ett fall från Eiffeltornet. Du kanske hittar alla dessa speciella telefoner till att börja med men de kommer troligtvis från flera källor och när det sen händer något då är det ingen som vill hjälpa dig med problemet. Där sitter du med en obskyr telefon som du inte kan göra något med.
En för alla, alla för en
Här kommer mobiltelefonpolicyn in. Den låter riktigt tråkig men det är rätt skönt att ha upprättat en sådan redan från början. Fördelen med policyn är att du kan bestämma vilka mobilmodeller och vilka abonnemang som erbjuds på företagets bekostnad. Den kan även sätta regler för vad den anställde behöver betala för själv om de vill ha något utöver det som erbjuds. En regel ska dock vara klar. Det ska gå att få service på telefonen hos din partner och den ska gå att återvinna på ett korrekt sätt. Det ligger på den anställde att kontrollera med din service- och återvinningspartner. Om du upprättar en bra mobilpolicy kommer du ha sparat både tid, pengar och huvudvärk för en lång tid framöver.
Sammanfattning: En bra mobilpolicy säger vilka mobiltelefoner och abonnemang som erbjuds och vad den enskilde medarbetaren kan lägga till på egen bekostnad. Sätter du upp den från början har du löst många problem kring service och återvinning men också gjort det klart internt vad man kan förvänta sig.
Mer från bloggen
Vilken tur att det är 1 april!
Idag är det 1 april och våra kunder har fått följande SMS.
Sekretess vs. företagets mobiltelefoner
Mobiler innehåller en hel del information. De vi använder i arbetet innehåller oftast väldigt mycket av det som mailas, vilka vi har kontakt med och kanske till och med användarnamn och lösenord till företagets system.
Sveriges bästa support hos Telness
Sveriges bästa support fortsätter verkligen att leverera! Telness har senaste 12 veckorna en svarsfrekvens på under 3 minuter i supporten – oavsett kanal, dag i veckan eller tid på dygnet.