Får du huvudvärk av att tänka på företagets telefoni?
Vem på kontoret löser problem när de uppstår?
Face it. Det kommer hända saker med era telefoner under en tvåårsperiod om ni är fler än 10 anställda. Men du kanske tänker ”det där löser vi OM det händer” och så en dag sitter du där med en medarbetare med tårarna i halsen som har tappat sin mobiltelefon i toaletten. Att ta reda på vad som gäller, hur man gör för att få service och samtidigt ha koll på kostnaderna kommer ligga på ditt bord oavsett om du har en bra mobilåterförsäljare eller inte. Men på ditt bord ligger ju också den där viktiga affären som ni ska svara på till imorgon, i övermorgon är det styrelsemöte som du måste förbereda och på fredag är det deadline för leverans till årets viktigaste kund. Vad väljer du? Leverans till kunden eller jaga omkring på nätet och stan för att din medarbetare ska få sin mobiltelefon tillbaka? Det troligaste är att du ber medarbetaren ”bara lösa problemet” och då kommer du definitivt ha en faktura för en helt ny, rätt så dyr, telefon på halsen. Dessutom kommer din medarbetare göra av med en hel del tid på att välja modell och springa till någon obskyr affär på hörnet som var den enda som hade en guldfärgad iPhone med 256 GB minne i lager. Troligtvis inte helt gratis heller.
“Det borde finnas någon man kan ringa för sånt här!”
Du är inne på helt rätt spår. En partner som sköter service och kan hjälpa dina medarbetare när olyckan är framme är som en brustablett för din huvudvärk. Har du en bra mobilåterförsäljare erbjuder de nog oftast något liknande och det är väl värt att titta på vad de erbjuder. Om du ska få ut rätt värde ska de erbjuda express-service vid spräckta skärmar på en plats som är hyfsat nära dig och dina medarbetare. De ska också erbjuda 24-timmars express service för större fel så du kan garantera att dina medarbetare inte behöver vara utan telefon en längre tid. Oftast innebär 24-timmars servicen att din medarbetare får en ny lånetelefon inom 24 timmar via ett brev på posten och skickar tillbaka den felande telefonen med ett returkuvert. De bör även erbjuda dig någon form av gränssnitt, web eller telefon, där dina medarbetare kan sköta ärendet själva. Då vet du att allt hanteras korrekt, snabbt och till bäst kostnad för dig utan att du behöver lösa problemet själv.
Sammanfattning: Leta efter en servicepartner som kan sköta problemen när de uppstår. De ska erbjuda express-service för skärmbyte i närheten av dig och 24-timmars service. De ska även erbjuda ett gränssnitt, web eller telefon, där dina medarbetare kan beställa service själva.
Mer från bloggen
Älskar du också self-service?
Bokar du dina sommarsemestrar genom att besöka olika resebyråer och bläddra i deras kataloger med destinationer – eller gör du det enkelt online? För att genomföra en banköverföring, besöker du ett bankkontor – eller loggar du enkelt in med Mobilt BankID i din internetbank?
Telness vässar styrelsen med tungviktare från telekom- och finansbranschen
Igår blev det officiellt att vi tillsatt en styrelse med fantastisk kompetens från olika områden in i bolaget. Vi ser otroligt mycket fram emot att arbeta tillsammans för att fortsatt driva Telness och telekombranschen framåt!
Vi hälsar Malin Holsner välkommen till Telness
Vi inleder hösten med en stark rekrytering till en ny tjänst i organisationen. Malin Holsner, som har gedigen branschkunskap och lång erfarenhet inom försäljning och ledarskap, blir försäljningschef på Telness och en del av Telness ledningsgrupp.