Älskar du också self-service?
Bokar du dina sommarsemestrar genom att besöka olika resebyråer och bläddra i deras kataloger med destinationer – eller gör du det enkelt online? För att genomföra en banköverföring, besöker du ett bankkontor – eller loggar du enkelt in med Mobilt BankID i din internetbank? Köper du CD-skivor och hyr filmer på närmaste videobutik – eller köper musik och film som tjänst via Spotify och Netflix?
Om du är som de flesta andra föredrar du att använda olika former av självbetjäningsverktyg. I en undersökning vi läst föredrar 81% av alla berörda nämligen att hantera sina ärenden själva. Vi, som utgör denna majoritet, vill inte behöva anpassa oss till öppettider eller andra restriktioner. Det är bara att konstatera, vi människor beter oss annorlunda idag. Vi vill göra saker när det passar oss, på våra villkor. Majoriteten av alla köp sker från en telefon eller surfplatta mellan klockan 22.00-23.00. Mobilt BankID är Sveriges mest använda app.
De bolag som kommer att överleva i takt med att kunders förväntningar ökar är de som överträffar dessa förväntningar, de som utvecklas utefter sina kunders önskemål, beteende och behov. Människor är lojala till en känsla där det absolut viktigaste är tillgänglighet, att det är enkelt och att vi ser värdet av vår investering fort. Vi ställer allt högre krav på bolag och leverantörer. Detta ställer nya krav på oss som bolag. Vi människor sägs ha en ”attentionspan” på 8 sekunder, det är mindre än en guldfisks. Klyschan om att utvecklas eller avvecklas är mer relevant än någonsin tidigare.
Jobbigt läge eller inspirerande möjlighet för oss?
Vi på Telness gillar såklart utmaningen! Fördelen med Telness är att vi har byggt vår tjänst från början och därför kunnat göra det helt utefter de önskemål som företagare har på sin mobiloperatör, helt utan begränsningar i arv från allt till fysiska butiker eller organisationsstrukturer. Vår vision med Telness är att förändra och förnya telekom.
Utefter deras önskemål och behov. För våra kunder innebär att spara tid faktiskt att spara pengar. Med vår tjänst får man full kontroll på sin telefonilösning.
Man kan säkerställa att man alltid har rätt antal abonnemang och datanivåer utefter användande och antal anställda men man kan också hantera allting själv direkt i portalen. Detta just för att erbjuda den optimala lösningen för våra kunder utefter deras önskemål för att de ska få ihop sitt livspussel. Att spara tid har gått från “nice to have” till “need to have” de senaste åren.
Som kund hos Telness kan du med hjälp av Mobilt BankID logga in i din portal när det passar dig och när du har tid. Du slipper anpassa dig till öppettider och slipper stå i långa telefonköer. Du kan hantera all din telefoni via vår plattform men skulle du mot all förmodan behöva vår hjälp finns vi i stort sett dygnet runt i vår chatt där vi snittar på en svarstid under 1 minut. Det är telefoni på kundens villkor enligt oss!
Mer från bloggen
Kundintervju: Mentimeter ”Vi är helnöjda”
Vi har låtit en frilansare ha en intervju med en av våra kunder, Mentimeter. Superkul att höra att de är nöjda med Telness och att de upplevde bytet som odramatiskt!
YEOS väljer Telness som telefonipartner
Sedan en tid tillbaka har Martina varit med i ett nätverk med massa härliga och inspirerande företagare – YEOS (Young entrepreneurs of Sweden). Att vi från och med september även är telefonipartner till YEOS är vi därför lite extra glada och stolta över!
Telness vässar styrelsen med tungviktare från telekom- och finansbranschen
Igår blev det officiellt att vi tillsatt en styrelse med fantastisk kompetens från olika områden in i bolaget. Vi ser otroligt mycket fram emot att arbeta tillsammans för att fortsatt driva Telness och telekombranschen framåt!