Stark kultur, levande värderingar och utvecklingskompetens i världsklass. – Möt MPYA Digital
Mpya betyder nytänkande på Swahili och det är precis vad bolaget är, nytänkande. Mpya Digital är ett relativt nystartat IT-konsultbolag med fokus på webb- och systemutveckling. Tillsammans med alla anställda har bolaget byggt upp en teal organisation där de bland annat jobbar helt utan chefer.
Nu ska ni få hänga med på en intervju där dom själva har fått berätta mer om deras verksamhet samt ge oss läsare tips på hur de arbetar med företagskultur och kundrelationer. Enjoy!
"Vi var så otroligt trötta på att skicka in papper varje gång vi skulle skaffa ett nytt eller säga upp ett abonnemang. Varenda gång trodde vi att vår gamla operatör skämtade."
- Mpya Digital
Hej gänget på Mpya Digital. Vi är glada över att få intervjua er!
Vill ni börja med att berätta mer om er verksamhet?
Vi är ett relativt nystartat IT-konsultbolag där vi tillsammans bygger en teal organisation från grunden med fokus på webb- och systemutveckling. Vi samarbetar med kunder från alla möjliga branscher, fintech och gaming till retail och edtech. Vår slogan är “work is joy”, vilket såklart innebär olika saker för olika människor. Generellt kan man säga att det handlar om att kontinuerligt bli utmanad i sitt jobb och på så sätt kunna växa som utvecklare, kollega och människa.
Utöver tekniken så fokuserar vi på att försöka skapa trygga konsulter. En trygg konsult innebär en person som är en trygg ledare som kan agera som förebild ute hos kunder och leda genom gott exempel. Detta har vi har döpt till autentiskt ledarskap, vilket innebär att man måste kunna leda sig själv och vara trygg med vem man är och vad man ska göra innan man kan leda andra.
Wow, intressant och spännande! Hur kom ni fram till namnet Mpya när ni startade bolaget?
Namnet Mpya betyder nytänkande på Swahili, vilket passar oss väldigt bra. Vi bygger vårt bolag som en teal organisation som vi nämnde ovan vilket betyder att vi har inga chefer utan vi jobbar med självledarskap där vi hjälper varandra i små autonoma team som vi kallar för crews. Vi tror att den här strukturen skapar oss de bästa möjliga förutsättningarna för att vara en platform där människor kan växa och skapa sina egna karriärsvägar med stöd från andra.
Ni har varit kunder till oss i över 2 års tid. Hur kom det sig att ni valde Telness som er leverantör av telefoni?
Vi var så otroligt trötta på att skicka in papper varje gång vi skulle skaffa ett nytt eller säga upp ett abonnemang. Varenda gång trodde vi att vår gamla operatör skämtade.
Sist men inte minst – Vad är era bästa 3 bästa tips för att bygga en bra relation med era kunder?
Bli ett med kunden. I vår bransch är det många som blockerar sig genom att tänka för mycket på ”jag är konsult” och på så sätt inte integrerar sig i kunden. Genuin förståelse för kundens perspektiv är grunden för riktigt bra kundrelationer i vår bransch.
Att vara sig själv. Att vara sitt äkta jag är nyckeln till att kunna ha förtroende för varandra. Vi tror inte på fasader!
Genuint vilja kundens bästa. Som konsult är det viktigt att vara prestigelös och nyfiken inför kundens utmaningar för att kunna hjälpa dem på bästa sätt.
Tack Mpya Digital för att vi fått intervjua er. Vi är glada över att ha er som kunder!
Med ❤️ från Teamet på Telness.
Mer från bloggen
Vår vardagshjälte i supporten - Adam Soliman
Adam började som säljare hos Telness och har nu gjort en intern resa som lett honom till supporten. I detta blogginlägg låter vi Adam själv berätta om vägen dit och vad förändringen har inneburit för honom.
Vinnaren av 60 second pitch challenge - Möt Ella.
I början på sommaren anordnade bolaget Vaam en pitch-tävling där bolag fick pitcha sina affärsidéer inför en jury. I denna artikel intervjuar vi vinnaren Emelie där hon får berätta mer om henne och hennes bolag Ella.
Hur flyttar man ett fastnummer till Telness?
Vi berättar mer om hur en nummerflytt går till i detalj för att du som kund ska känna dig trygg hela vägen i processen.