Vår vardagshjälte i supporten - Adam Soliman
Adam började som säljare hos Telness och har nu gjort en intern resa som lett honom till supporten.
Vi låter Adam själv berätta om vägen dit och vad förändringen har inneburit:
Hur hamnade du i Telness support?
Nakna sanningen är att jag var trött på att sälja. Jag hade gjort det länge, och att jämt behöva försöka bryta mig igenom "bruset" som kommer med telekombranschens dåliga rykte och många säljare - tog för mycket energi från mig.
Sälj var inte vägen som passade mig längre. Jag insåg att den delen av säljyrket som jag uppskattade mest var exakt det som mina kollegor i supporten fick jobba med hela tiden, varje dag. Att hjälpa kunder, bygga relationer och göra skillnad för dem.
På så vis hamnade jag här, och känner att jag äntligen är på den platsen som ger mig energi att ösa tillbaka till våra kunder.
Har du fått några nya insikter sen bytet från sälj till support?
Det som överraskade mig mest var hur trevliga och glada våra kunder är, det var lite svårt att greppa i början. Jag hade nog en förväntat mig lite mer action, nån eld här och där som behöver släckas.
Min upplevelse är att nästintill alla ärenden är avslappnade och positiva. Dessutom visar våra kunder väldigt ofta sin uppskattning vilket är otroligt tacksamt. Dom verkar helt enkelt väldigt nöjda och det gör mitt jobb mycket roligare.
Desto mer jag hjälper våra kunder desto mer blir jag övertygad om att vår kundnöjdhet inte grundas på att vi svarar snabbast, följer upp ärenden eller hur våra tjänster fungerar. Det är för att vi är personliga.
Vi har inte utvecklats till en "industri" med ett 50 tal kundtjänstmedarbetare i ett callcenter. Det är oftast mig man får prata med om man hör av sig mellan 8-17 på vardagar. Kunder kan alltså vara trygga att man kommer till samma personer när man vill bolla något.
Vad uppskattar du mest med ditt arbete?
Att känna hur mina relationer med kunderna hela tiden växer, hur våra dialoger går från effektiva meningar till roliga gif:ar. Det är vad jag är övertygad om att både jag och våra kunder uppskattar allra mest.
Mer från bloggen
Vad är egentligen skillnaden mellan bas- och plusanvändare i växeln?
Hur ser ditt företags växelbehov ut? Vissa föredrar en enklare växel medan andra behöver mer avancerade funktioner. Beroende på vad du behöver kan du välja mellan bas- och plusanvändare i Telness växel.
Företagstelefoni utan att ha företagsabonnemang?
I denna artikel får du veta hur våra kunder har löst en fungerade företagstelefoni utan att medarbetarna behöver ha företagsabonnemang.
Vinnaren av 60 second pitch challenge - Möt Ella.
I början på sommaren anordnade bolaget Vaam en pitch-tävling där bolag fick pitcha sina affärsidéer inför en jury. I denna artikel intervjuar vi vinnaren Emelie där hon får berätta mer om henne och hennes bolag Ella.