Kundporträtt HRTWRK: Från hard work till heart-work.
Vi är nog alla överens om att kommunikationen på företaget är nästintill avgörande för att få en verksamhet att fungera väl. Ändå är det många företag där ute som ställs inför utmaningar med sin externa och interna kommunikation vilket i sin tur kan leda till konsekvenser för bolaget.
Med det sagt kan vi glatt meddela att bristande kommunikation numera är ett minne blott tack vare våra vänner på HRTWRK. HRTWRK är företaget som hjälper andra att lyckas med sin kommunikation och ni ska nu få hänga med på en intervju med stjärnorna bakom företaget.
Hej Elin och Anna 😊 Vi är glada över att få göra denna intervju med er. Vill ni berätta mer om hur ni jobbar på HRTWRK?
Kommunikation är avgörande för riktigt bra relationer och hur du väljer att kommunicera antingen stärker eller stjälper ditt eget och företagets varumärke. Om man överhuvudtaget tycker att mellanmänsklig kommunikation och kundrelationer är viktigt så ska man kontakta oss. Med närmare 20 år i kundservicebranschen vet vi vad vi pratar om och vår kompetens från såväl privat som offentlig verksamhet gör oss breda i att möta de flesta utmaningar. En beteendevetare och en informationsdesigner, Elin och Anna, gör jobbet och utgår från Örebro.
Det är i mötet mellan människor som vi på HRTWRK med smarta finesser ger våra kunder verktyg för att kommunicera med kvalitet och effektivitet.
Besök HRTWRK´s hemsida
Ni inspirerar och utbildar företag med fokus på att gå från ”hard work” till ”heart-work”. Vad skulle ni säga är största anledningen till det?
Människor som trivs på jobbet och som brinner för det dom gör varje dag är vinnare. Såväl intern som extern kommunikation påverkar arbetsmiljön i allra högsta grad. Att få fler att jobba med hjärtat och känslan, så att man mår bra själv och att det märks utåt till dom runtomkring, det är vårt uppdrag! Vi tror på att heart work är nyckel till framgång, kanske ännu mer än vad hard work är.
Om ni fick ge 3 tips till företag där ute på hur de kan förbättra deras kommunikation. Vilka skulle det vara?
Lyssna med din fulla uppmärksamhet på andra – plocka bort digitala enheter och ha ögonkontakt när du lyssnar.
Fråga, fråga, fråga – var nyfiken och försök förstå den du kommunicerar med.
Var dig själv men kom ihåg att kommunicera smart genom att anpassa din kommunikation i varje givet möte – kommunicera alltså på mottagarens villkor.
Vi är glada över att ni har valt Telness som operatör. Vad skulle ni säga att våra tjänster har hjälpt er med och varför valde ni oss?
Efter att själva ha stor erfarenhet av telejättarnas kundservice - både av att ha jobbat med flera av dem och även varit kund - blev valet enkelt. Telness brinner för samma sak som vi – schyssta, enkla relationer med kunden i centrum. Och jösses amalia, det lyckas Telness verkligen med! Det är effektivt, det känns personligt, och dessutom är det snygga villkor på ett snabbt nät. Galet bra ju!
Om ni fick gå tillbaka 10 år i tiden och ge er själva ett karriärstips, vad hade det varit?
Lyssna på magkänslan och hjärtat – du själv är din bästa vägledare, lita på det! Och: Jobba för att leva, inte leva för att jobba!
Tack Anna och Elin på HRTWRK för att vi fick intervjua er. Vi är glada över att ha er som kunder!
Med <3 från Telness-teamet
Mer från bloggen
Att arbeta datadrivet - En intervju med Felicia och Gabriella.
I denna intervju berättar analys-studenterna Felicia och Gabriella om varför det är viktigt för ett bolag att arbeta datadrivet och hur de upplever sin praktik på Telness.
5 sätt att minska din dagliga stress på jobbet
Har du svårt att hantera din dagliga stress på jobbet? Låt det inte störa ditt välmående och din produktivitet. Hitta bra sätt att minska din dagliga stress på jobbet.
5 fördelar med att arbeta på en startup.
I den här artikeln listar vi fem fördelar med att arbeta på en startup och varför det kan vara en god idé att testa på denna spännande värld.