Möt Vaam - Nya generationens kommunikation.
Visste ni att när vi läser ett mail är det endast 10% av mailet man kommer ihåg?
Vi kan nog alla komma överens om att det är en oroväckande låg siffra som vi glatt kan meddela är ett minne blott tack vare våra vänner på Vaam. Vaam, förkortat Video As A Message, har utvecklat en tjänst för företagare där du skickar mail, demos och diverse andra meddelanden i videoformat istället för ett långt mail i skrift.
Grundaren är ingen mindre än techprofilen Josef Fallesen som tidigare är igenkänd från bland annat Businesspodden och som nu kommer gästa vår blogg för att svara på frågor och även visa mer hur Vaam fungerar i en demo.
"Ett modernt bolag behöver modern telefoni - Telness är en del av framtiden!"
- Josef Fallesen, VD och grundare av Vaam.
Hej Josef! Vad kul att vi får intervjua dig. Vill du börja med att berätta mer om Vaam?
Vaam är ett kommunikationsverktyg där du enkelt spelar in dig själv & din skärm för att enkelt och snabbt kunna bygga förtroendeingivande affärsrelationer på distans.
Vi är just nu 8 personer operativa i teamet på Vaam och är utspridda över hela Sverige då vi är ett digitalt bolag som främjar distansarbete, även för oss själva. Vi kommer även inom kort växa med fler fantastiska personer!
Vaam hjälper dig inom Sales & Customer Support att markant öka era intäkter, i form av mångfalt ökad försäljning - och på samma gång kapa enorm del av din tid, och alltså er kostnad.
Spännande! Om du fick välja 3 anledningarna till att alla borde ha Vaam, vilka hade det varit?
Mångfald ökning av er försäljning.
Enorm effektivisering av er tid.
Framtidens kommunikation är personlig, men on-demand.
Vilket företag hade varit ditt ”drömföretag” att jobba med?
Oj – det finns så många! Men om jag ska välja två nu snabbt så säger jag LinkedIn & Salesforce.
Om du fick skicka en hyllning till någon, vem hade det varit till och varför?
Till Mikael Arndt – han lärde mig bli en riktigt vass säljare, och fortsätter utbilda mig och mitt team inom försäljning. Försäljning är blodet som får ett företag att leva och växa!
Sista frågan, vad är det bästa med att vara kund till Telness?
Det automatiserade men samtidigt personliga bemötandet, kombinerat med ett konkurrenskraftigt pris såklart!
Tack Josef för att vi fick intervjua dig och höra mer om Vaam! Vi är glada över att ni på Vaam valt Telness som sin leverantör av telefoni och vi är tack Vaam för att ni hjälper oss med nya generationens kommunikation.
Med <3 från teamet på Telness
Mer från bloggen
10 tips på hur du skapar kundlojalitet.
För oss är relationen med våra kunder A och O och därför har vi spaltat ner våra 10 bästa tips på hur man skapar kundlojalitet till kunderna.
7 fördelar och nackdelar med att jobba hemifrån.
Här listar vi 7 fördelar och 7 nackdelar med att jobba hemifrån. Vi delar även med oss av verktyg man kan använda sig av för att vara så effektiv som möjligt när man jobbar hemifrån.
Martina gästar #företagarpodden.
I veckans avsnitt av #företagarpodden gästar ingen mindre än Telness egna VD och grundare Martina Klingvall.