Serviceproffset tillbaka efter sin värnplikt - Vi välkomnar Lucas tillbaka till Telness!
Nu är vår fantastiska Lucas äntligen tillbaka hos oss på Telness. Lucas började på Telness för över 3 år sedan och är en av de första anställda i vårt supportteam.
Under åren som gått har han hjälpt tusentals kunder och ni kanske undrar vart han befunnit sig under hösten och våren? Jo, han har nämligen varit iväg och gjort GMU (värnplikten).
Vi har ställt lite frågor till Lucas för att höra mer om hans värnplikt samt bett honom dela med sig av sina tips och erfarenheter för att skapa en riktigt bra kundupplevelse i supporten.
Hej Lucas, varmt välkommen tillbaka till Telness.
Vill du börja med att berätta mer om vem du är och vad du gör på Telness?
Lucas heter jag och fyller strax 25. I augusti blir det mitt tredje år här på Telness.
Jag skulle vilja påstå att min roll på Telness är väldigt bred. Det som skiljer den från liknande roller hos övriga operatörer är att istället för att dela upp kunskapen på olika avdelningar ser vi till att ha ett finger i allt. Då slipper du som kund bli rund-kopplad och jag kan istället hjälpa dig med alla typer av ärenden direkt.
Det är nog anledningen till att kunderna värderar vår service så högt och lämnar så bra feedback när vi frågar vad de tyckte om bemötandet.
Härligt! Du har också under hösten 2021 och våren 2022 varit iväg och genomfört värnplikten. Hur var det?
Det har egentligen varit en grej jag alltid velat prova men valt att skjuta upp. Till slut landade jag i att om jag inte gör det nu så kommer det aldrig bli av. Jag lärde mig massor av att göra lumpen och en hel del saker kommer jag ha nytta för resten av livet.
Man får verkligen lära känna sig själv och upptäcka hur mycket mer man faktiskt klarar av. Att vara ute på fält utan någon uppkoppling, dålig sömn och matpåsar i flera veckor, det fick mig att verkligen uppskatta det civila och tänka till en extra gång innan jag väljer att klaga i vardagen.
Det bästa med utbildningen är att man på bara 9 månader kan förändras helt som person. Samtidigt som man utvecklar ett fantastiskt kamratskap som man inte riktigt kan jämföra med det civila.
Du har jobbat nära Telness kunder nu i 3 år. Vad är dina bästa tips för att hålla så pass hög kvalitét i supporten som ni lyckats göra?
Var dig själv! Vi är riktiga människor som jobbar här på Telness och det är känslan jag vill att våra kunder ska ha när de kontaktar oss. Vi är inga robotar och jag vet själv att det är en sån känsla man kan få ibland när man kontaktar andra kundtjänster.
Uppföljning! Om en kund hör av sig till oss och försvinner i chatten så är det ärendet självklart inte löst. Vi ser till att följa upp med kunden.
Jag har själv varit i kontakt med kundtjänster via chatt där jag mitt i ärendet har exempelvis behövt ta ett samtal och när jag är tillbaka är ärendet stängt för att jag tydligen inte varit aktiv i chatten. Då måste jag alltså skapa ett nytt ärende och börja om hela processen, nej så ska det inte vara.
Ett ärende är aldrig löst förens kunden är nöjd!Ta hand om dig själv innan du tar hand om dina egna kunder.
Vilket värde tror du det skapar för kunden med en bra support?
Jag försöker alltid se allt från kundens perspektiv och att kunna höra av sig till oss med en fråga i chatten och få svar inom en minut tycker jag är helt otroligt.
Tid kostar alltid pengar och det är inte alltid man har tid att sitta i kö för att få hjälp och det är just därför jag tycker vår tjänst är så grym då våra kunder kan i princip göra 99% av allt själv, helt digitalt.
Sen i de fallen kunden behöver hjälp finns det alltid hjälp att få via oss med troligtvis Sveriges snabbaste responstid.
Tack Lucas för att vi fått göra denna intervju med dig. Vi är glada över att du är tillbaka hos oss.
Med <3 från teamet på Telness.
Mer från bloggen
Telness tar bort alla avgifter för samtal och SMS till och från Iran
Med anledning av situationen i Iran och för att underlätta för alla våra kunder att hålla kontakt med nära och kära i denna stund kommer inga avgifter debiteras för samtal och SMS till eller från Iran.
Ny samarbetspartner: Lifestyle Capital
Välkomna vår nya samarbetspartner Lifestyle Capital.
Tar in 85 miljoner kronor till utveckling av sina molnbaserade tjänster och expansion internationellt
Det är med stor glädje vi idag kan meddela att vårt systerbolag Telness Tech har säkrat 85 miljoner kronor i en serie A-runda för att fortsätta visionen att höja standarden inom telekombranschen. Samtidigt visar även operatören Telness vinst för första gången.