Spela in dina växelsamtal
Nu kan du som växelkund få tillgång till samtalsinspelning av dina växelsamtal.
Om du vill ha tillgång till tjänsten så kontaktar du vår support som hjälper dig vidare.
Du behöver vara administratör för bolaget för att kunna lägga till tjänsten.
Just nu är tjänsten helt gratis att använda.
Såhär gör du för att aktivera tjänsten på respektive växelnummer samt växelanvändare:
Logga in som administratör på Telness.
Gå till fliken Växel och klicka på de tre punkterna bredvid växelnumret/växelnumren som ska ha funktionen. Välj Aktivera samtalsinspelning.
Innan du går vidare så behöver du godkänna villkoren för GDPR. Läs igenom noggrant så att ni vet som gäller.
Scrolla sedan ner på samma sida till Växlanvändare. Välj vilken/vilka användare som ska ha åtkomst till inspelade samtal genom att klicka på den användare du vill aktivera detta för och sedan på Aktivera bredvid "Ge användaren tillgång till samtalsinspelningar".
Såhär gör du för att lyssna av och spara dina inspelade samtal:
Gå in i din samtalshistorik i Softphone eller i Telness applikationen.
Bredvid varje samtal så finns en symbol av en pil. Den klickar du på om du vill spara ned det inspelade samtalet. Obs! Inspelade samtal sparas endast i 5 dagar. Därför rekommenderar vi att ni sparar ned de samtal som ska finnas kvar.