Det Smart Generation har gemensamt med Telness är målet att förbättra och förnya branscherna de är verksamma i. För Sofie blev beslutet att byta operatör därför enkelt när hon fick höra talas om Telness.
– Vår tidigare relation till telekom-branschen var väldigt rörig och komplex. Det var svårt att få grepp om vad man hade för typ av abonnemang, vad man betalade för och även svårt att göra ändringar, säger Sofie.
– Jag träffade Telness VD, Martina Klingvall via YEoS (Young Entrepreneurs of Sweden) och kände att Telness var helt rätt för vår koncern. Att få jobba med ett ungt och modernt telekom-bolag passade oss perfekt. Företagstelefoni är något som tidigare har skapat irritation. Enligt mig ska det bara fungera och det tycker mina anställda också. Jag har pratat med flera VD:ar hos våra dotterbolag som känner att vi nu har en mycket bättre och enklare lösning. Det är otroligt enkelt via plattformen att själva ändra de personliga svaren, se hur respektive säljare använder telefonerna och få kostnadskontroll då det var något vi verkligen behövde. Vi driver ofta projekt där det är många som kommer och går. Därför behövde vi något som var mer flexibelt.
Som företagare känns det som att man får en bättre relation till sin operatör om man känner att man har möjligheten att kunna påverka utvecklingen. Att kunna erbjuda mer personliga och anpassningsbara lösningar är en viktig del av framtidens företagstelefoni och något Telness har lyckats med, menar Sofie.
– Verkligheten för många växande företag är att de inte vet hur många anställda de kommer att ha framöver och då behövs det en lösning för detta.
Det behövdes en förändring i branschen där man får en mer personlig kontakt. Telness känns modernt, familjärt och har en personlig ’touch’ då man verkligen kan anpassa tjänsten utefter vad man behöver i företaget. Telness är ett otroligt bra initiativ och något som verkligen behövs i branschen.
Tack Sofie & Smart Generation för de fina orden. Vi älskar att tala med våra kunder!