Smart Generation Invest väljer Telness
Vi är så glada över att välkomna Smart Generation Invest som Telness-kund! Som företagare kan det vara svårt att hitta en enkel och smart mobil lösning i den ofta krångliga telekom-branschen. Nu har vi talat med Sofie Källström, VD och grundare för Smart Generation Invest – ett investmentbolag som vill investera i bolag i branscher med stor utvecklingspotential och hjälper dem med generationsskiften.
Det Smart Generation har gemensamt med Telness är målet att förbättra och förnya branscherna de är verksamma i. För Sofie blev beslutet att byta operatör därför enkelt när hon fick höra talas om Telness.
– Vår tidigare relation till telekom-branschen var väldigt rörig och komplex. Det var svårt att få grepp om vad man hade för typ av abonnemang, vad man betalade för och även svårt att göra ändringar, säger Sofie.
Det den digitala lösningen Telness kunde erbjuda var precis vad Smart Generation Invest ville satsa på.
– Jag träffade Telness VD, Martina Klingvall via YEoS (Young Entrepreneurs of Sweden) och kände att Telness var helt rätt för vår koncern. Att få jobba med ett ungt och modernt telekom-bolag passade oss perfekt. Företagstelefoni är något som tidigare har skapat irritation. Enligt mig ska det bara fungera och det tycker mina anställda också. Jag har pratat med flera VD:ar hos våra dotterbolag som känner att vi nu har en mycket bättre och enklare lösning. Det är otroligt enkelt via plattformen att själva ändra de personliga svaren, se hur respektive säljare använder telefonerna och få kostnadskontroll då det var något vi verkligen behövde. Vi driver ofta projekt där det är många som kommer och går. Därför behövde vi något som var mer flexibelt.
Som företagare känns det som att man får en bättre relation till sin operatör om man känner att man har möjligheten att kunna påverka utvecklingen. Att kunna erbjuda mer personliga och anpassningsbara lösningar är en viktig del av framtidens företagstelefoni och något Telness har lyckats med, menar Sofie.
– Verkligheten för många växande företag är att de inte vet hur många anställda de kommer att ha framöver och då behövs det en lösning för detta.
När vi skulle säga upp våra tidigare abonnemang och växel var vi tvungna att ringa säkert 10 samtal till olika avdelningar för att få veta vad vi betalade för.
Det behövdes en förändring i branschen där man får en mer personlig kontakt. Telness känns modernt, familjärt och har en personlig ’touch’ då man verkligen kan anpassa tjänsten utefter vad man behöver i företaget. Telness är ett otroligt bra initiativ och något som verkligen behövs i branschen.
Tack Sofie & Smart Generation för de fina orden. Vi älskar att tala med våra kunder!
Se vår intervju med Sofie.
Mer från bloggen
Techföretaget 84codes väljer Telness
Det är otroligt kul att få välkomna företaget 84codes som kund hos oss! Vi är så glada att de väljer Telness för att hjälpa dem förenkla sin kommunikation och telefoni.
Telness på Telekomgalan 2019
Den 20 februari befann sig Telness VD Martina Klingvall på Telekomgalan på Grand Hotell i Stockholm. Det är även otroligt kul att Martina fick vara en av talarna på galan och berätta inför alla våra branschkollegor om vår resa med Telness och hur och varför vi vill förbättra branschen, kundupplevelsen och vilka förväntningar man har på en mobiloperatör.
Telness på plats på MWC i Barcelona
Förra veckan var det dags för MWC (Mobile World Congress) i Barcelona. På detta årliga event träffas de flesta av världens företag inom telekom för att utbyta erfarenheter, ha internationella möten och inspireras av varandra.