Klassisk rock, Audis och GIFar i supportchatten: Dessa är bara några få av de saker Lucas Renman älskar. Men vem är Lucas egentligen?
Lucas gjorde entré på Telness i somras. Via en kontakt på Linkedin fick han syn på att Telness sökte en ny Customer Success Manager och strax därefter skickade han ett mail till vår VD och skrev:
Hur ser en vanlig arbetsdag ut för?
Det allra första jag gör på dagen är att hälla upp en kopp kaffe och hälsa på alla mina kollegor, sedan är det dags för jobb! Jag börjar alltid med att logga in i chatten så att jag finns tillgänglig för alla som vill chatta med oss. Vi som sitter i supportteamet hjälper till med alla frågor och funderingar i chatten, men även via mail och telefon, så en vanlig arbetsdag för mig handlar framför allt om att snacka med våra kunder.
Vad är det roligaste någon har skrivit till dig i chatten?
Häromdagen chattade jag med en kund som ville få uppföljning på ett ärende, men satt mitt i en eftermiddagsfika. Vi skickade lite GIF:ar fram och tillbaka med varandra, sedan skrev jag att jag kunde maila honom istället så han kunde fika vidare. Då svarade han:
Det var en rolig konversation som jag definitivt har lagt på minnet!
Vår CSO, Malin Holsner, fick också feedback häromdagen från en kund som älskade vår supportchatt. De tyckte om att de fick supersnabb hjälp men också att det fanns utrymme för small talk. Jag tycker det är roligt att vi mixar seriositet och vänskaplighet i chatten.
Vi gillar ju att skryta om att våra kunder tycker det är härligt att chatta med oss, har du något mer företag som du inspireras av och du tycker ligger i framkant med sin support?
Jag måste säga Klarna! Jag hade en fråga till dem gällande ett köp förra helgen och då kontaktade jag dem direkt i appen. Fick svar på nolltid, trots att det var utanför ordinarie arbetstid. Det är en upplevelse jag som kund uppskattade och det engagemanget vill jag ge våra kunder varje dag.
Avslutningsvis, vilka är dina tre bästa och helt ovetenskapliga tips för att undvika förkylningar i vinter?
Klä dig varmt (OBS! Varma strumpor, haha.)
En varm kopp choklad på kvällen.
Ha ett glatt humör!
Vill du ha fler förkylningstips eller få snabba svar på frågor om Telness? Då hittar du Lucas (och resten av vårt supportteam) chatten här
Jag såg en väldigt spännande tjänst hos er och det står Lucas Renman på den!
Fika bör man annars dör man!
Den 16 oktober befann vi oss på Grand Hotel i Stockholm för finaldagen av Business Challenge. Under dagen live-sände vi även på Telness facebook-sida i upptakt till prisutdelningen. Vi är superglada över att både kommit med i tävlingen och även över att ha tagit hem ett av priserna!
Hur säkerställer man leverans mot sin budget för Q4 och året mitt i julkaoset? Inför denna hektiska period har vi samlat ihop våra vassaste tips för att vi alla ska gå ut som segrare mot vår budget innan decennieskiftet.
Glada nyheter! Vi kan gladeligen meddela att vår VD och grundare, Martina Klingvall Holmström, inte bara blivit nominerad utan också vunnit den svenska deltävlingen i kategorin ”Founder of the year” i Nordic Startup Awards.