Möt Enkla Juridik - Juristbyrån med 4.9 av 5 möjliga påTrustpilot
Enkla Juridik är juristbyrån kunderna fullkomligt älskar. Med hjälp av deras kunskapsnivå, driv, intelligens och skicklighet har de lyckats nå omdömet 4.9 av 5 möjliga på Trustpilot.
I denna intervju berättar deras vd och medgrundare Niels Groenewegen om hur Enkla Juridik har lyckats få så nöjda kunder och hur Telness tjänster har varit en nyckel till att underlätta deras vardag.
Hallå där Niels! Vad roligt att vi får prata med er. Kan du berätta mer om er på Enkla Juridik?
Vi är Enkla Juridik, en juristbyrå som grundades 2017 av Marcus Bäckström och mig (Niels Groenewegen). Idag är vi 7 medarbetare och vårt kontor ligger i Stockholm men vi hjälper kunder i hela Sverige eftersom vi jobbar väldigt digitalt.
Med hjälp av våra omdömen på Trustpilot, ett digitalt signeringsverktyg, Telness växellösning och andra online-verktyg lyckas vi jobba väldigt digitalt och effektivt.
Vilka hjälper ni och varför väljer era kunder er?
Vi hjälper företag, bostadsrättsföreningar och privatpersoner med all juridik som är civilrättslig. Det innebär att vi idag driver över 60 pågående tvister om allt från lån som inte betalas tillbaka till hantverkare som misskött badrumsrenoveringen.
Det finns flera fördelar med oss. Den främsta är att vi utvärderar alla kontaktförfrågningar vi får in helt kostnadsfritt och man får alltid svar inom en arbetsdag. Därutöver är vi juristbyrån med enbart fasta priser. Det är vårt motto. Det innebär att om vi ska skriva något avtal eller utreda en viss fråga, gör vi alltid det helt till fast pris där den intresserade får en tydlig offert innan vi sätter igång.
"Med Telness växellösning uppskattar jag att vi har tredubblat antalet samtal vi får in. Många samtal leder direkt till betalande kunder."
- Niels, VD och medgrundare av Enkla Juridik
Enkla Juridik har hela 4.9 av 5 stjärnor på Trustpilot. Snyggt jobbat! Vad har varit nyckeln för er till att få en hög kundnöjdhet?
– Anledningen till att vi har över 300 omdömen på Trustpilot med ett snittbetyg på 4,9 är att våra kunder är väldigt nöjda med våra juristers kunskapsnivå, skicklighet, driv och intelligens.
Våra jurister jobbar väldigt hårt för våra kunder. Oavsett om det handlar om att skriva att tryggt avtal eller lösa en besvärlig tvist. Tvisterna kan många gånger handla om hundratusentals kronor. Då är det viktigt att vi gör ett väldigt bra jobb. Dessutom uppskattar de transparensen med vår betalningsmodell.
Vilket värde såg ni i att välja Telness växellösning?
– Telness molnbaserade växellösning är den perfekta lösningen för oss eftersom den gör att vi väldigt enkelt kan dirigera telefonsamtal till rätt jurist. Gränssnittet är extremt enkelt att använda.
Jag kan själv bestämma öppettider, skapa egna meddelanden och ställa in scheman för vem som ska få samtal när. Idag kommer ca. en tredjedel av alla kontaktförfrågningar in på telefon. Så det är bra att vi har en så smidig och prisvärd lösning för det.
Vad blev skillnaden för er med Telness växel?
– Innan Telness växel hade vi ett vanligt mobilnummer på hemsidan. Det fungerade bra att tag, men när vi blev fler behövde vi hitta en bättre lösning för att sprida ut telefonsamtalen mellan medarbetarna. Vi ville också trycka mer på att få in telefonsamtal i vår marknadsföring. Med Telness växellösning uppskattar jag att vi har tredubblat antalet samtal vi får in. Många samtal leder direkt till betalande kunder.
Tack Niels och Enkla Juridik för att vi fått göra ett kundporträtt med er. Vi är glada över att ni valt Telness växellösning och att vi skapar värde för er verksamhet.
Med ❤️ från Saga och Telness-teamet.
Mer från bloggen
Vad betyder en ”digital mobiloperatör” för dig som kund?
Vad menar vi egentligen när vi säger att vi är en digital mobiloperatör? Och vad betyder det i värde för dig som kund? Vår CTO berättar om varför och hur vi byggt Telness för att spara tid och huvudvärk för företagare!
Glenn Hysén hälsar dina kunder välkomna i företagets växel!
Nu kan du få Göteborgsskämt från Glenn Hysén i din företagsväxel med Telness.
Pausa ditt Telness-abonnemang direkt i portalen.
Tack vare fantastisk feedback från våra kunder kan vi nu glatt meddela att det går att pausa företagsabonnemang direkt i Telness portal i upp till hela 6 månader.