Kundintervju: Mentimeter ”Vi är helnöjda”

Av: Telness – 25:e februari, 2020

Vi har låtit en frilansare ha en intervju med en av våra kunder, Mentimeter. Superkul att höra att de är nöjda med Telness och att de upplevde bytet som odramatiskt!

Johnny Warström, vd på Mentimeter, hade länge letat efter en mobiloperatör som kunde erbjuda en enkel digital lösning för företagets anställda. Målet var att bli mer kostnadseffektiv och slippa onödigt krångel med olika abonnemang. Hos Telness hittade han rätt.

Tidigare hade alla våra anställda olika mobiloperatörer, vilket gjorde att administrationen blev för komplex och tidsdrivande för oss. När vi gick över till Telness fick jag mycket bättre kontroll över telefonin och väldigt lite tid gick åt till administration

Mentimeter är ett webbaserat företag som utvecklar en tjänst för mötesdeltagare att tycka till i realtid under en presentation. Företaget har vuxit snabbt på bara några år och på kort tid gått från 9 till 20 anställda. Men att hålla reda på anställdas olika mobiloperatörer och fakturor blev snart övermäktigt. Johnny sökte därför efter en mobiloperatör som kunde erbjuda en enkel digital företagslösning till ett bra pris.

̶ Jag var förvånad över att inget operatörföretag tidigare erbjudit det vi letade efter. I dag vill de flesta handla online och slippa långa telefonköer. Det ser vi om inte annat hos våra egna kunder, säger han.

Johnny hade nästan gett upp när han fick tips om uppstickaren Telness.

̶ Äntligen hittade jag en mobiloperatör med anpassade digitala lösningar för mindre företag. Genom att sköta alla ärenden digitalt fick jag plötsligt bättre kontroll över fakturorna och enkelt överblicka vilka tjänster vi använder.

Övergången från tidigare operatörer till Telness beskriver Johnny som odramatisk.

Det gick jättesmidigt

̶ Jag loggade bara in och lade in våra anställdas nummer. Själva övergången från tidigare operatörer sker sen automatiskt allteftersom tidigare abonnemang löper ut och kostar ingenting extra.

Att slippa onödiga telefonköer eller besöka fysiska butiker för att förhandla nya mobilavtal har sparat mycket tid. Bytet till Telness har även minskat utgifterna rejält.

– Vi är ett litet företag och måste agera kostnadsmedvetet. Genom att gå över till Telness har vi sänkt kostnaderna för telefonin med säkert några hundra per anställd och månad. Jag är helnöjd, avslutar han.