Så har ni gjort oss bättre 2022
2022 har på många sätt och vis varit ett omtumlande år. Vi ser förändringar i vilka typer av ärenden vi får in till supporten och tydligast är behovet hos er kunder att kunna vara flexibel med era kostnader. För Telness har detta år varit ett år där vi skalade upp satsningen på utvecklingen av våra tjänster. Vårt Systerbolag Telness Tech stängde en kaptialresning första halvan av 2022 som gav oss möjligheten att accelerera utvecklingen av Telness tjänster.
Detta år likt åren innan har du som kund lyckats möjliggöra massor av ny utveckling både för dig själv och för alla andra kunder genom att lämna feedback - vilket vi uppskattar enormt! Så, vad har vi utformat och lanserat under året utifrån alla era önskemål?
9 produktnyheter från året
Kronologisk ordning
1. Onboarding växeln
Baserat på de ärenden vi fått från er kunder i supporten där ni bett om hjälp med att antingen sätta upp sin nya växel eller där något inte funkar då växelflödet ställts in lite tokigt - så har vi byggde ett växel-onboarding flöde för alla som sätter upp sin växel för första gången. Detta har vi sett minskat mängden kunder som frågat efter hjälp avsevärt, så tack för att ni skrivit in!
2. Duplicera aktiveringsdatum
För er som ofta beställer abonnemang i flertal samtidigt, antingen mobilabonnemang till nya anställda som ska börja eller M2M-kort till en ny omgång enheter som skall installeras, gjorde vi det möjligt att duplicera aktiveringsdatum i beställningsflödet. Det betyder att du nu kan spara ännu mer tid när det är dags att hantera era nya abonnemang.
3. eSIM i beställningsflödet
En annan högt efterfrågad funktionalitet som vi kunde släppa i början av året är möjligheten att du själv kan beställa eSIM i beställningsflödet. Nu har du valet att antingen beställa eSIM och fylla i vilken mejladress QR-koden ska skickas till eller välja ett klassiskt fysiskt SIM-kort samt vilken adress det ska postas till. eSIM sparar inte bara in arbetstiden som logistiken annars kräver utan även på miljön
4. Microsoft kalender *Beta
Möjligheten att integrera sin microsoft kalender till växeln har länge efterfrågats och nu utvecklats till en beta-test funktion. Det betyder att din tillgänglighet automatiskt blir ”ej tillgänglig” när du har bokningar i kalendern. Tillsammans med detta arbete skapade vi möjligheten för alla växelanvändare att ställa in personliga arbetsscheman som styr tillgängligheten. Lite som dina personliga öppettider kan man säga och detta kan ställas in både i appen och i softphonen.
Skriv till supporten för att aktivera funktionen.
5. Logga ut andra växelanvändare
En liten förändring med stor betydelse är att administratörer nu kan logga ut andra växelanvändare som kanske glömt att göra det själva när det är lediga eller sjuka. En väldigt uppskattad release har vi fått höra!
6. Förbättrad kontaktlista
Kontaktlistan i appen och softphonen har även den fått kärlek under året. Nu har vi implementerat än bättre logik för när du söker bland dina kontakter samt så kan du numera även skapa/lägga till egna kontakter direkt i appen/softphonen.
7. Växelstatistik - Utgående samtal & Knappval
Till växelstatistiken adderade vi möjligheten att se statistik på utgående samtal samt vilka knappval dina kunder väljer. Statistiken för knappval kan ge dig en bra indikation för vad det är för typ av ärenden dina kunder ringer dig om.
8. Förbättring av röstbrevlådan
Till sist gjorde vi det också enklare för dig att samarbeta med dina kollegor. Detta genom att addera information i röstbrevlådan där det står vem som lyssnat av/hanterat specifika röstmeddelanden.
9. Byta språk till Engelska
Nu kan du byta språk i portalen, appen och softphonen till engelska! 🎉
Vi har även massor med spännande nyheter i pipen som vi ser fram emot att få lansera till er under 2023!
Utöver ovan har vår support ytterligare ett år lyckats bibehålla en svarstid till dig som kund på under 1 minut och över 98,5% av er har sagt att ni är nöjda med hjälpen ni fått i chatten. Det gör oss enormt glada och stolta!
Vi är tacksamma för att ni kunder fortsätter utveckla oss och väljer att stanna år efter år. Ett enormt tack till er!
Ha en fin avslutning på året.
Med <3 från teamet på Telness
Mer från bloggen
Telness rekryterar stark trio till ledningsgruppen för att driva tillväxt
En stark efterfrågan av digitala och smidiga tjänster har gjort att mobiloperatören Telness fortsätter att växa stadigt. Nu storsatsar man med ytterligare rekryteringar till nyckelroller för att driva tillväxten till nästa nivå.
Telness firar 5 år
5 sätt Telness har blivit bättre tack vare kundfeedback genom åren