Uppfattas som större med ett fastnummer.
En av de stora anledningarna till att entreprenörer och företagare skaffar en växel är för att ha ett fastnummer som får dem att uppfattas som större.
Driver du en verksamhet med lokala anknytningar, exempelvis en restaurang eller frisörsalong, kan det vara perfekt för dig att välja ett fastnummer men ett lokalt riktnummer
Exempelvis:
08-nummer för Stockholm
019-nummer för Örebro
010-nummer för kunder över hela Sverige.
010 är även ett superbra val för dig som vill ha ett lätt-att-komma-ihåg nummer.
Att ha ett mobilnummer på sin hemsida kan medföra en del nackdelar. Kunder kan bli osäkra kring ifall företaget är seriöst samt om numret går till ett företag eller en privatperson. Ett fastnummer kan alltså fungera som en bekräftelse på att företaget är både proffsigt och redo att ta emot samtalet.
Inte behöva ge ut sitt privata mobilnummer.
Har du ett telefonnummer som du haft ”för alltid” och inte vill ge ut till alla kunder kopplade till företaget? Skaffa ett fastnummer istället och koppla ditt mobilnummer till det.
Det är en väldigt smidig lösning för att ha ett ”arbetsnummer” och som dessutom kan tas över av andra kollegor ifall medarbetaren med tillhörande nummer skulle sluta. I det fallet byter ni enbart användare som ska ta över numret eller ta emot de inkommande samtalen som fortsätter komma till det numret.
Kunna skilja på jobb och fritid.
Som entreprenör är det svårt att avgöra när arbetsdagen tar slut och fritiden börjar. Det kan till och med vara en av anledningarna till att entreprenörer älskar att vara entreprenörer, styra över sina egna arbetstimmar.
Vad som är viktigt att komma ihåg är att kunderna ofta förväntar sig att kunna komma i kontakt med dig under normala arbetstider. Med Telness växel kan du koppla öppettider till ditt växelnummer och kommunicera dessa på dina kanaler.
Den stora bonusen med telefontider är att inga arbetsrelaterade samtal dyker in under middagstider eller annan tid som är till för att ladda upp batterierna på. Ett steg närmare att ha kontrollen över din fritid.
Spela upp meddelande när ingen kan svara.
Du kommer inte ha möjligheten att ta emot alla inkommande samtal men du kan ta emot alla mejl eller röstmeddelande.
En av de vanligaste anledningarna till att småföretag och entreprenörer skaffar en växel är för att inte missa någon chans att komma i kontakt med sina kunder. Lösningen är väldigt simpel och det är att ha en växel med en röstbrevlåda och ett tillhörande meddelande som spelas upp ifall du inte kan svara.
Exempel på ett sådant meddelande:
”Hej, Jag kan tyvärr inte svara just nu men jag vill jättegärna komma i kontakt med dig. Lämna ett meddelande efter tonen så ringer jag upp dig eller mejla mig på ****@gmail.com så tar vi dialogen där.”
Kunna dela på inkommande samtal
På små företag har alla ofta ungefär samma förståelse för produkten eller tjänsten och kan därmed svara likvärdigt på de flesta frågor. För att undvika att ha en kontorstelefon eller enbart att en person tar emot alla samtal, är växelns funktion ”Mobilnummer som svarar i växeln” lösningen.
Denna funktion skapar möjligheten att koppla mobilnummer (fungerar med alla operatörer) till ett företagsnummer. När ni tar emot ett inkommande samtal – ringer det på allas telefoner samtidigt och den som svarar först får samtalet. På så vis fångar ni också upp alla inkommande samtal.
Ett missat samtal kan trots allt innebära en missad affär.
Varför ska du välja Telness växel?
Utöver alla ovanstående anledningar.
Ingen bindningstid, uppsägningstid eller dolda avgifter.
Flexibel - Utforma växeln precis som du vill.
Smidig administration i portalen.
Fungerar med alla operatörer.
Support utav världsklass.
Kom igång på minuter.
Mer från bloggen
Testa på Telness Växel för 0 kr i 6 månader!
Det är tufft för småföretag och entreprenörer i dessa tider. Därför erbjuder vi nu alla nya växelkunder möjligheten att testa på Telness Växel kostnadsfritt i 6 månader. Fritt från dolda villkor och bindningstider.
Internationella kvinnodagen.
I samband med internationella kvinnodagen har vi fått ställa "3 snabba frågor" till fem kvinnliga ledare som har delat med sig av deras bästa tips och lärdomar.
Tänk att ha en operatör som svarar inom 15 sekunder på en lördag?
Världens bästa support fortsätter verkligen att leverera! – oavsett dag i veckan eller tid på dygnet. Kul att kunna leverera snabb support till våra kunder! 😊