”Övriga” mobiloperatörer i ledningen i SKIs Kundnöjdhetsrapport 2023
När kunderna får säga sitt blir det tydligt vilka som verkligen lyssnar. Den senaste rapporten från SKI, Svenskt Kvalitetsindex, är ute och resultaten är förvånande för vissa, men inte för oss på Telness. Årets rapport visar att kundnöjdheten har förbättrats stadigt de senaste tre åren. Överlag är både konsumenter och företag nöjda med sitt val av mobiloperatör. Intressant nog är det de mindre varumärkena, så kallade "fighter brands", som får högst betyg.
Vi har sedan vi startade förstått värdet av att ge en bra kundupplevelse och exceptionell service. Vi är glada att se att branschen har förbättrats som helhet.Oskar Arfwidsson, Chief Product Officer & Tf Head of Customer Success på Telness.
Telekomjättarna borde ta detta som en signal att ta större ansvar. I en bransch där många kunder känner sig överväldigade av val och erbjudanden, är det upp till operatörerna att leva upp till de förväntningar som kunderna har. På Telness har vi alltid strävat efter att ge våra kunder en utmärkt upplevelse, och vi ser nu att hela branschen har börjat gå i den riktningen.
Även om vi är stolta över att ligga i topp tillsammans med andra '”fighter brands”, så är vi inte nöjda där. Vår ambition är att fortsätta leda utvecklingen för en ännu bättre kundupplevelse.Oskar Arfwidsson
Till alla våra kunder och partners – tack för att ni har valt oss. Vi lovar att fortsätta att arbeta hårt för att förtjäna ert förtroende. Och till resten av telekombranschen – utmaningen är kastad. Låt oss alla arbeta tillsammans för att höja standarden och skapa en bransch där varje kund känner sig hörd.
Svenskt Kvalitetsindex har mätt kundnöjdheten inom telekombranschen sedan 1989. Datainsamlingen för årets studie pågick under september månad 2023. Totalt samlades det in närmare 3 000 intervjuer.
Mer från våra kunder ❤️
Mentimeter: Fem år av tillväxt och Telness-telefoni
Det har hänt stora förändringar hos Mentimeter sedan vi intervjuade dem för flera år sedan. Vi intervjuar Anna Gullstrand, Chief People & Culture Officer för att få höra vad som har hänt de senaste åren.
84codes – Fyra år med Telness och hur de växte som bolag remote
Vi dyker lite djupare med Linnea Johansson, COO på 84codes för att höra hur de senaste åren sett ut som Telness-kunder och hur de har lyckat hålla huvudet ovanför ytan med hjälp av en bra företagskultur.
Ny samarbetspartner: Lifestyle Capital
Välkomna vår nya samarbetspartner Lifestyle Capital.