Kundintervju: Pappersfritt, flexibelt och automatiserat – PE Accounting väljer Telness
Oavsett om det handlar om telefoni eller ekonomi finns det mycket krångliga lösningar där ute för företagare. När det kommer till målet att hjälpa företagare spara tid och pengar, är vi på Telness inte ensamma. Ett av företagen som också har detta som mål är PE Accounting, en av våra härliga kunder.
Nu har vi intervjuat Sofie Lernerud, Office Manager hos PE Accounting om varför de valde att byta telefonilösning och gå över till Telness. Häng med!

Hej Sofie! 👋 Berätta gärna lite om PE Accounting och vad ni jobbar med.
Vi hjälper tjänsteföretag att frigöra tid, spara pengar, öka kontrollen och flexibiliteten genom att digitalisera och automatisera ekonomiprocesser.
Hur kommer det sig att ni valde Telness som operatör?
Varför vi valde att gå över till Telness var för att det känns som ett modernt bolag i framkant som digitaliserat telekom-branschen och därmed blir det mindre administrativa timmar för oss att lägga på företagets abonnemang.
Vad är det viktigaste för er när det kommer till företagets telefoni?
Att det fungerar. Att våra kunder kan nå oss, att våra anställda kan utföra sina jobb samt att det är enkelt att administrera abonnemangen. Då vi ofta har många nyanställda är det viktigt att kunna beställa nya abonnemang med kort varsel utan problem.
Vad har er upplevelse varit av Telness hittills?
Som utlovat så fungerar det mycket bra, okomplicerat och smidigt.
Vad anser ni har varit skillnaden med Telness jämfört med er tidigare telefonilösning?
Enkelheten att administrera och att oavsett vem på er support vi pratar med så får vi alltid bra och snabb hjälp.
Vi är riktigt glada över att ha just PE Accounting som kunder då även de är ett bolag som hjälper svenska företagare med enklare digitala lösningar, men inom ett annat område. Tack Sofie för en härlig intervju!
Med ❤️ från Telnessteamet
Mer från bloggen

Möt Camilla - HR-stjärna, COO och Ernst Kirchsteiger
Denna medarbetarintervju är både vinklad och skrytsam. Men också kärleksfull och inspirerande. Vi är så otroligt stolta över alla våra kollegor, inte bara för deras arbete utan också för vilka de är som personer. I denna intervju får ni träffa vår COO och HR-chef, Camilla.

Så spelar du in det bästa svarsmeddelandet till din växel
Som företag är det viktigt att inte låta dina kunder bemötas av en oprofessionell tystnad eller ett kryptiskt meddelande. Vi har sammanställt våra bästa tips för ett riktigt bra svarsmeddelande i växeln.

5 anledningar att skaffa ett fastnummer till ditt företag
Ett fastnummer till företaget kan vara en bra backup till chatt- eller mailverktyg och kan hjälpa dig få mer personlig kontakt med dina kunder samtidigt som du slipper riskera att missa viktiga affärer. Därför ger vi våra 5 främsta anledningar till att skaffa ett fastnummer till företaget.